جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صفایی

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه ۹۵ درصد تخلفات به سبب عدم آگاهی مدیران از قوانین مالی است، گفت: در این راستا لازم است افراد پیش از گرفتن مسئولیت‌ها تحت آموزش‌های لازم در این خصوص قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در دیدار با علی کامیار، دادستان دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه عدم توجه به تخصیص بودجه از تهدیدهای جدی در دستگاه‌های اجرایی است، خاطر نشان کرد: باید جلو جابجایی ردیف‌های اعتباری به‌عنوان یک تخلف جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه ۹۵ درصد تخلفات به سبب عدم آگاهی مدیران از قوانین مالی است تصریح کرد: در این راستا لازم است افراد پیش از گرفتن مسئولیت‌ها تحت آموزش‌های لازم در این خصوص قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تأکید بر نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه‌ها در جلوگیری و پیشگیری از مشکلات بودجه‌ای افزود: الکترونیکی شدن فعالیت دیوان محاسبات نقش مهمی در افزایش نظارت بر فعالیت دستگاه‌ها دارد و با توجه به بالا بودن حجم اعتبارات و پروژه‌ها، دیوان محاسبات باید به‌صورت مستمر و با حساسیت ویژه نظارت خود را انجام دهد.

امام جمعه بوشهر بر تعامل مستمر دیوان محاسبات با سازمان بازرسی تأکید کرد و افزود: دیوان محاسبات به سمت سیستم الکترونیک برود تا بتواند به صورت لحظه‌ای عملکرد دستگاه‌ها را پایش و نظارت کند و جلوی ضربه زدن به نظام اعتباری کشور را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در مناقصات و پروژه‌های کلان با حساسیت بیشتری نظارت‌ها صورت گیرد.

امام جمعه بوشهر توانمند کردن دیوان محاسبات و آموزش‌های امنیتی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: در برون‌سپاری‌های فعالیت‌های دولتی نظارت جدی صورت نمی‌گیرد، به‌گونه‌ای که نوع تخلفات خارج از مرزهای نظارتی دیوان محاسبات شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تأکید بر توجه به حوزه جوانان در عرصه فعالیت این مجموعه تصریح کرد: یکی از دستگاه‌هایی که به جوان‌سازی مجموعه نیاز دارد دیوان محاسبات است اگر این مهم محقق نشود در یک فرایند از لحاظ نیروی انسانی دچار مشکل می‌شود.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha