جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: حمایت از عدالت خواهان فعال در عرصه رسانه‌ای موجب تقویت فضای مجازی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار ششد، گفت: در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین اظهار کرد: توجه به فضای مجازی، مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب است که تاکید دارند باید هشدار داده و نظارت هم داشته باشیم و از فرصت‌های آن به نحو شایسته و مطلوب استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: خداوند فرمود برخی تصمیم گرفته و اراده کرده‌اند نور خدا را خاموش کنند و امروز برخی‌ها در فضای رسانه‌ای در مقابل اراده الهی قرار گرفته اند و هر چه بیشتر در فضای رسانه‌ای و فضای مجازی حضور فعال و هوشمندانه ای داشته باشیم، مقابله با آنها مؤثرتر خواهد بود.

امام جمعه قزوین با اشاره به منابع دینی برای پشتیبانی محتوایی فضای مجازی و رسانه‌ای، گفت: امروز غربی‌ها بیشتر برای طبیعت انسان‌ها کار می‌ککنند، اما نگاه‌های دینی و الهی، به نیازهای معنوی، متعالی و کرامت انسان نیز توجه کرده است و این ها می‌تواند پشتوانه محتوایی فضای مجازی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: قرآن و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) محتوای بسیار ارزشمندی برای عرضه در فضای مجازی است و امام رضا (ع) فرموده علوم ما را فرا بگیرید و به دیگران آموزش بدهید و به این افراد رحمت فرستاده است؛ امام رضا (ع) فرمود اگر مردم زیبایی‌های کلام ما به گوششان برسد، دنبال ما حرکت می‌کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: غذای روح بسیار مهمتر از غذای جسم است و اگر غذای روح مسموم شود، خسارت‌های بسیاری برای ما باقی می‌ماند، خدا فرموده انسان باید ببیند چه غذایی می‌خورد و امام باقر (ع) فرمود دانش، خبر و مطلبی که از دیگران دریافت می‌کنید، باید ببینید از چه کسی است و این حدیث بسیار به کار ما می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: رصد فضای مجازی بسیار مهم است و باید بدانیم که خداوند سلطه‌ای برای کافران بر ما قرار نداده است و باید بر روی ایمان بسیار کار کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین تصریح کرد: باید در فضای مجازی خواسته‌های بحق مردم را بیان کنیم تا مشتری داشته باشیم، مردم ما عدالت را دوست دارند و اگر اشاره‌ای بشود، حمایت می‌کنند، چرا که از تبعیض و ظلم متنفر هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر عدالت خواهان فعال در عرصه رسانه‌ای محدود شوند، مدیریت فضای مجازی نیز دشوار می‌شود، و همانطور که نباید از سیاه نمایی‌ها حمایت کرد، با عدالت خواهان در عرصه رسانه‌ای نیز نباید برخورد شود تا شاهد تقویت عدالت خواهی در جامعه باشیم.

 عدالت خواهان فعال در عرصه رسانه‌ای حمایت شوند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha