جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سلامتی

حوزه/ کارشناس مسائل مذهبی با بیان این که دشمن امروز به دنبال کشاندن جنگ به مرزهای ایران است و برای آن برنامه‌ریزی نرم و فرهنگی کرده است، اضافه کرد: یکی از مسائلی که امروز دشمن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی روی آن متمرکز شده است، مسئله جمعیت است و نباید اجازه داد به راحتی جولان دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام کاظم سلامتی، شامگاه چهارشنبه در جمع رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، با بیان این که در مسئله فرهنگ نیاز به یک انقلاب داریم، اظهار داشت: مسئله جمعیت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن توجه شود و فرهنگ و اعتقادات ما وابسته به این مسئله است و دشمن امروز بر روی آن دست گذاشته است و عدم توجه به مسئله جمعیت، تبعات منفی در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز شبهات مختلف اعتقادی و دینی در فضاهای مجازی و … منتشر می‌شود و این مسئله به مدارس، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها هم کشیده شده است و تأثیر منفی بر روی جوانان می‌گذارد و گاهی این شبهات به خانواده‌ها نیز منتقل می‌شود، و علما به آن‌ها سال‌ها قبل جواب داده‌اند، لازم است این جواب‌ها به مردم بیان شود.

کارشناس دینی به لزوم توجه جدی، حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و تبلیغات اسلامی به مسئله تربیت مبلغین در تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در عصری که دشمن از همه راه‌ها برای از بین بردن دین و اعتقادات ما استفاده می‌کند باید از هویت خودمان دفاع کنیم و برای این کار تربیت مبلغینی که بتوانند معارف دینی را به صورت دقیق و صحیح به مردم منتقل کنند لازم و ضروری است.

وی ترویج و تبیین تفکرات دینی و شیعی را لازم و ضروری دانست و تاکید کرد: یکی از مسائلی که باید سازمان تبلیغات اسلامی بدان توجه کند، برنامه‌ریزی برای کاهش طلاق است، متأسفانه به دلیل وجود مشکلات اقتصادی و فرهنگی، مسئله طلاق به یک معضل تبدیل شده است.

حجت الاسلام سلامتی گفت: باید روی مبلغینی که منشأ اثر باشند برنامه‌ریزی شود و این مایه خوشحالی است که اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی به این مسئله ورود کرده است و لازم است از مبلغین نخبه در تبلیغ معارف دینی استفاده شود.

وی با بیان این که متأسفانه جوانان متولی ندارند، ادامه داد: میل به معارف در جوانان یک مسئله فطری است و عدم آگاهی جوانان از راه‌های صحیح دریافت آن؛ آن‌ها را به سمت عرفان‌های کاذب و نوظهور و گمراه کننده می‌کشد و باید مبلغینی که به معارف، عرفان و فلسفه دینی تسلط دارند، این مسائل را به جوانان تبیین کنند و عرفان مکتب اهل بیت را به آن‌ها برسانند.

کارشناس مذهبی، به لزوم ورود تبلیغات اسلامی به مساجد راکد اشاره کرد و گفت: برخی مساجد به دلیل عدم مدیریت صحیح راکد هستند و متأسفانه وجود هیئت امناهایی که از مسائل دینی اطلاعی ندارند در مساجد، جوانان را فراری داده است و باید به این مسئله برنامه‌ریزی عاجل صورت گیرد.

وی با بیان این که برگزاری برخی همایش‌ها، جلسات و … که با پول بیت‌المال صورت می‌گیرد، ضرورتی ندارد، ادامه داد: بودجه‌های فرهنگی ممحض در مسائل فرهنگ نیست و متأسفانه بعضاً شاهد موازی کاری‌های بسیار در این مسئله هستیم و در فرهنگ باید تبلیغات اسلامی محور باشد.

حجت الاسلام سلامتی افزود: باید به مسئله تهذیب و تحصیل در حوزه‌های علمیه اهمیت داده شود و این مسئله خود را در تبلیغ نشان می‌دهد و با توجه به وضع جامعه، حضور روحانیون با لباس در خیابان هم تبلیغ محسوب می‌شود و باید از ظرفیت طلاب و روحانیونی که در قم مشغول به تحصیل هستند در امر تبلیغ استفاده شود.

وی با بیان این که ضرورتی ندارد همه تحصیل کرده‌ها در قم متمرکز شوند و این خواسته مرجعیت هم هست که به شهرها جهت تبلیغ مراجعت کنند، گفت: آیت الله سید علی اکبر قره باغی که از شاگردان مبرز حضرت امام خمینی (ره) بودند وقتی می‌خواستند برای تبلیغ دین از قم به ارومیه مهاجرت کنند، برخی بزرگان به خاطر استعداد بالای علمی‌اش، مخالفت می‌کردند، که ایشان جواب داده بود، حضور من برای تبلیغ دینی در ارومیه ضروری است و امروز برکات حضور این مرحوم در شهر را در کنار تبلیغ معارف دینی در ساخت بیمارستان قلب و مساجد و امورات خیریه مشاهده می‌کنیم.

کارشناس دینی تاکید کرد: هر شهری دارای عالمی است و ضرورت دارد از این بزرگواران دعوت به عمل آید تا هم در شهر اثرات معنوی و تبلیغی بگذارند و هم مردم با آن‌ها آشنا شوند.

وی با بیان این که دشمن امروز به دنبال کشاندن جنگ به مرزهای ایران است و برای آن برنامه‌ریزی نرم و فرهنگی کرده است، اضافه کرد: یکی از مسائلی که امروز دشمن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی روی آن متمرکز شده است، مسئله جمعیت است و نباید اجازه داد به راحتی جولان دهد.

حجت الاسلام سلامتی بر لزوم معرفی علما و بزرگان دینی آذربایجان غربی تاکید کرد و گفت: اگر به جای اهمیت دادن به افراد مسئله دار، به معرفی علمای شهر خوی و استان آذربایجان غربی اهمیت می‌دادند، شیعه و اسلام تقویت می‌شد.

وی در پایان با بیان این که تفسیر نهج‌البلاغه مرحوم آیت الله میرزا حبیب الله خویی، یکی از بهترین شروح است و کسی بجز علامه حسن زاده نتوانسته است آن را تکمیل کند، گفت: در معرفی علما و فرهنگ و معارف اهل بیت کوتاهی شده است و باید جبران شود.

تمرکز و برنامه ریزی جدی دشمنان بر مسئله کاهش جمعیت

تمرکز و برنامه ریزی جدی دشمنان بر مسئله کاهش جمعیت

تمرکز و برنامه ریزی جدی دشمنان بر مسئله کاهش جمعیت

تمرکز و برنامه ریزی جدی دشمنان بر مسئله کاهش جمعیت

تمرکز و برنامه ریزی جدی دشمنان بر مسئله کاهش جمعیت

تمرکز و برنامه ریزی جدی دشمنان بر مسئله کاهش جمعیت

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha