چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
علی نیکزاد

حوزه/ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از کم توجهی به حوزه‌های علمیه انتقاد کرد و گفت: خواهران ۵۰ درصد از جامعه را تشکیل می‌دهند؛ ما نتوانستیم زن مسلمان ایرانی را که دارای هویت افتخارآفرینی است به دنیا معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر علی نیکزاد در مراسم افتتاح و کنگ زنی پروژه‌های حوزه‌های علمیه خواهران که ۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ در سالن آیت الله شرعی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به سابقه ۳۷ ساله فعالیت خود در پروژه‌های عمرانی، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه خواهران معماری ایرانی اسلامی را از یاد نبرده است.

وی قول همکاری در مجلس شورای اسلامی و کمک و مساعدت مجلس به حوزه‌های علمیه خواهران داد و افزود: ما مطابق سفارش رهبر معظم انقلاب مواظب هستیم که حوزه‌ها دولتی نشوند، اما باید از حوزه‌های علمیه برای حرکت به سمت تعالی کمک بگیریم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: از حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور خواستم که با توجه به توان بالایی که استانداری در گرفتن بودجه و مجوز دارند، با همکاری استاندار بودجه خوبی برای حوزه‌های علمیه خواهران جذب کنند.

وی از کم توجهی به حوزه‌های علمیه انتقاد کرد و گفت: خواهران ۵۰ درصد از جامعه را تشکیل می‌دهند؛ ما نتوانستیم زن مسلمان ایرانی را که دارای هویت افتخارآفرینی است به دنیا معرفی کنیم.

دکتر نیکزاد کم گذاشتن انقلاب اسلامی برای خانم‌ها را جسارت به انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: به بیان رهبر معظم انقلاب زن الگویی دارد که نه شرقی و نه غربی است؛ آنچه که در انقلاب اسلامی و مد نظر رهبر حکیم انقلابی است الگوی سوم زن است.

وی الگوی سوم زن را تشریح و خاطرنشان کرد: زن مسلمان ایرانی تاریخ‌ساز است و الگوی جدیدی را به جهانیان ارائه داد؛ در الگوی سوم، زن می‌تواند محجبه و عفیف و پاک و تأثیرگذار در تعلیم و تربیت و در عین حال در مباحث اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی فعال باشد و در یک کلام در متن قرار گیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، تمام ساخت و سازها را برای تبیین و تفسیر پشتوانه‌های اسلامی بر اساس تعالیم مبین انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: ما نیاز داریم که شبکه‌ای از مبلغان و مروجان در کشور داشته باشیم تا این موضوع را تبیین کنند و این مسئله کار حوزه‌های علمیه خواهران را پررنگ می‌کند و نیاز به این شبکه را برای ما مشخص می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر خواهری قرار است که برود در دانشگاه درس بخواند و کار کند، برود، اما اگر فقط می‌خواهد مدرک بگیرد و نمی‌خواهد کار کند، به سمت حوزه‌های علمیه بیاید؛ چرا ما نباید حوزه علمیه خواهران را گسترش دهیم؟ دختران خود را به رشته‌های مورد نیاز جامعه در حوزه‌های علمیه هدایت کنیم.

وی علم موجود در حوزه‌های علمیه را نافع و سودمند ارزیابی کرد و اظهار داشت: مشاور و روان‌شناس برای بانوان کم داریم، نویسنده، فعال رسانه‌ای، مبلغ و مروج کم داریم؛ تدریس کنندگان قرآن کریم و بسیاری از موارد دیگر کم است؛ ما خانم‌های مجتهده بزرگی را هم داریم؛ جا دارد یارانه این قضیه در نقش بانوان برای ۵۰ درصد جامعه را قبول کنیم؛ نقش دختری و مادری و همسری را قبول کنیم؛ اگر خواهری داریم که در حوزه علمیه دارای تحصیلات است و روان‌شناسی را در دانشگاه به دست آورده است؛ ما روانشناسی دینی را بویژه در بین خواهران کم داریم

دکتر نیکزاد با بیان این که ۱۳۰ هزار نفر طلبه خواهر برای ۴۰ میلیون نفر کم است، ادامه داد: لازم است سامان دهی کنیم و کمک کنیم، در مجلس هم کمک خواهیم کرد، ما باید شبکه بزرگ مبلغانی را در کشور تشکیل دهیم، و اکنون در انجام فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای و بیان فعالیت‌های خود کاستی داریم.

وی پیشنهاد داد: در هر استان یک مصلا، در هر شهر یک مسجد جامع و در شهرستان یک مسجد بزرگ باید کامل شود تا آبرویی برای اسلام باشد؛ دولت کنونی عدالت محور باید به این سمت رود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به خواهران طلبه توصیه کرد: از این مسیر خود خسته نشوید؛ هر چند خانم‌ها ۵۰ درصد جامعه را دارند، اما تأثیرگذاری آنان بر فرزندان باعث می‌شود تأثیرگذاری بیش از ۵۰ درصد داشته باشند. بنابراین فعالیت و خدمت شما به این بخش از جمعیت کشور ارزشمند است نباید در این راه خسته شوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha