دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ مصاحبه با معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران خانم ظهیری

حوزه/ کارشناس امور زنان و خانواده گفت: زنان در چهار دهه انقلاب اسلامی، قله‌های رشد و تعالی را سپری کرده و با الگوگیری از سیره حضرت زهرا (س) با اخلاق مداری و حفظ حجاب و عفاف در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ورزشی، پیام زن مسلمان را به جهانیان صادر کردند.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اینکه روز میلاد دردانه هستی، میوه دل پیامبر (ص) و همراز حضرت علی (ع) در تقویم کشورمان روز زن و روز تکریم مادران و مقارن با میلاد بنیانگذار انقلاب اسلامی است گفت: این روز را باید به همه زنان عالم تبریک بگوییم و زنان سرزمینمان را مورد تقدیر قرار دهیم در طول این چهار دهه توانستند در حوزه‌های مختلف به ویژه در سکوهای ورزشی و با پوشش اسلامی پیام زندگی مومنانه را به دنیا صادر کنند.

وی افزود: این پیام زن مسلمانی است که نمودار رشد و الگوی پیشرفت را در قله‌های هستی صعود می‌دهد، همچنین متولیان امور فرهنگی و اجتماعی جامعه این جایگاه را برای زنان فراهم کنند این در حالی است که هنوز برای رسیدن به این جایگاه و عدالت جنسیتی فاصله داریم و نیاز به طرح‌های پیش رو هستیم.

کارشناس امور زنان و خانواده ادامه داد: به بهانه میلاد این بانوی مطهره، دستان مادران سرزمین را به خصوص مادرانی که دامن مطهره آنها ایثارگر و شهید پرور و شهدای هسته‌ای را تحویل جامعه داده است، را بوسه می زنیم.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) بانویی معرف از سوی پیامبر اسلام است گفت: در روایات آمده است که پیامبر، او را می ستایید و در عمل هم اینگونه نشان می‌داد هر گاه زهرای مرضیه (س) وارد می‌شد او را در تکریم و در جای خود می‌نشاند.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: این بانو برای همه نسل‌ها و عصرها به عنوان بهترین الگو و در خانواده به عنوان یک مادر و مربی برای تربیت فرزندان است سلاله امامت و ولایت از نسل او استمرار پیدا کرد و به عنوان بانوی کنشگر آگاه به زمان معرفی شد.

وی بیان داشت: این بانوی مکرمه در ادبیات دینی ما و در زبان بزرگان ما، جایگاه ویژه ای دارد همه فرزندان و ائمه او را ستوده‌اند و به مقام او به عنوان بهترین الگو پرداخته‌اند. روایات از معصومان داریم که می‌فرمایند: «ما حجت خدا بر مردم هستیم و حضرت زهرا (س) نیز حجت خدا بر ما است»

ظهیری با بیان اینکه حضرت زهرا (س) الگوی خوبان اختصاص به جامعه خاصی ندارد گفت: ایشان هم برای مردان و زنان و همه عصرها می‌تواند به عنوان الگو معرفی شود.

وی خاطر نشان کرد: امروز با چالش‌هایی مواجه هستیم یکی از آنها این است که الگوها را زمانی و مکانی جلوه داده و از دسترس مردمان دور نگه می‌دهند، این شکاف نسلی باعث شده است که از ویژگی‌ها و خلق و خوی این بانو در طرح‌های راهبردی بهره برده نشود.

کارشناس امور زنان و خانواده تصریح کرد: باید در این زمینه، تجدید نظر کنیم الگوها را از حصر زمانی و جغرافیایی خارج کنیم و فهم مدل برخورد آنها را با شرایط جامعه مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه زندگانی حضرت زهرا (س) برای همه درس آموز است گفت: هر کسی محبتش به این بانو بیشتر شود جایگاه خود را بیشتر درک خواهد کرد از این رو محدود و محصور در دنیای مادی نمی‌شود و بزرگی پیدا می‌کند از این رو هر تکلیفی برای او پیش آید او را در مسیر رشد بالا می‌برد.

استاد حوزه، تاکید کرد: اگر حضرت زهرا (س) را به عنوان مادر خوب بشناسیم جایگاه مادران ستوده‌ترین جایگاه می‌شود و خانه داری ایشان اگر برای ما قابل فهم می‌شود و مهرورزی در خانه باعث آرامش اعضای خانواده خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما در سایه شعار تشابه غرب جایگاه‌های اصیل هر جنس را مورد غفلت قرار داده‌ایم گفت: اگر مادری و همسری جایگاه اولویت دار برای ما باشد به سمت الگوگیری از این الگوهای اسلامی می‌رویم و از روش زندگی ایشان درس می‌گیریم آنگاه این بالایی و والایی درس آموز می‌شود.

کارشناس امور زنان و خانواده گفت: باید حضرت زهرا (س) را به عنوان یک بانوی اجتماعی بدانیم پیشگام بودن ایشان هم از لحاظ علمی و پیشگامی و جایگاه تکوینی و تشریعی الگو است.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha