یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بالصور/ اجتماع أعضاء أمانة المؤتمر العلمي لأمناء الرسل مع آية الله الأعرافي بقم المقدسة

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به برگزاری ۳۹ نشست و ۸ جلسه مصاحبه علمی درباره آیت الله خرسان گفت: یکی از نتایج این مصاحبه‌ها و نشست‌ها تولید یک مجلد با موضوع زندگینامه آیت الله خرسان و در ارتباط با حوزه می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضا اسکندری دبیر کنگره علمی امنا الرسل در دومین نشست شورای سیاستگذاری این کنگره که با حضور آیت الله اعرافی و در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه برگزار شد گفت: مهمترین کاری که در این کنگره افتاده است ایجاد سازوکار مشترک بین حوزه‌های علمیه قم و نجف می‌باشد؛ سازوکار در نظر گرفته شده کاملاً تعاملی بوده و با استفاده از نظرات شخصیت‌های مختلف حوزه‌های قم و نجف بوده است؛ قرار بر این است که کل منشورات با همکاری دو دبیرخانه قم و نجف به چاپ برسند.

وی افزود: نگاه ما استفاده از ظرفیت‌های همه نهادها به صورت مشترک و برای انجام کاری بزرگ می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری خاطرنشان کرد: اگر سامانه این کار راه اندازی شود طبیعتاً طرحی بلند مدت خواهد بود که با آثار خوبی در آینده همراه است.

وی تعداد آثار به چاپ نرسیده آیت الله خرسان را حدود ۵۰ اثر دانست و گفت: در حال حاضر ۶ اثر این عالم بزرگ در دست چاپ است که تاکنون چاپ ۵ جلد از میان آنها به پایان رسیده است؛ آیت الله خرسان حاصل عمر خود را این ۶ جلد اعلام نموده‌اند.

دبیر کنگره علمی امنا الرسل تصریح کرد: مجموعه موسوعه آثار آیت الله خرسان به مجموعه‌ای بیش از ۶۰ جلدی خواهد رسید.

وی با اشاره به برگزاری ۲۹ نشست و ۸ جلسه مصاحبه علمی افزود: یکی از نتایج این مصاحبه‌ها و نشست‌ها تولید یک مجلد با موضوع زندگینامه آیت الله خرسان و در ارتباط با حوزه می‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha