سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
رهبر

حوزه / مؤلف کتب شرحی بر نهج‌البلاغه گفت: نخستین گام برای ترویج فرهنگ علوی در سطح جامعه و برای اقشار مختلف جامعه، بدون شک تربیت مربی متخصص و مسلط بر نهج‌البلاغه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام علی رهبر، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، شامگاه دوشنبه در همایش تکریم فعالان و پیشکسوتان نهج‌البلاغه که به همت مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: مؤسسه نهج‌البلاغه استان در طول سال‌های فعالیت خود با فراز و فرودهای زیادی مواجه بوده است و بارها در اصطلاح به مو رسیده ولی هرگز پاره نشده است.

وی با بیان اینکه علت موفقیت روزافزون مؤسسه نهج‌البلاغه را گام نهادن در مسیر ترویج فرهنگ علوی و خدمت خالصانه و صادقانه متولیان آن دانست و گفت: نیت‌های پاک و خالص پشت راه اندازی مؤسسه نهج‌البلاغه از دلایل کمک مولا علی (ع) به ما بوده است.

دبیر مؤسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان ابراز کرد: از ابتدای راه اندازی مؤسسه نهج‌البلاغه، تربیت مربی نهج‌البلاغه در دستور کار بود، چرا که هر جا سخن از ترویج فرهنگ علوی مبتنی بر نهج البلاغه در سطح استان می‌شد، از ما درخواست مربی مبرز و متخصص در این زمینه می‌کردند و دست ما خالی بود.

وی افزود: نماینده ولی فقیه در استان اصفهان معتقد بودند که حفظ نهج‌البلاغه و تربیت حافظان نهج‌البلاغه نیز کاری شایسته و بایسته است، چرا که هر آن کس که حافظ شود ناخودآگاه به دنبال معارف نهج‌البلاغه نیز خواهد رفت.

حجت الاسلام رهبر ضمن اشاره به پنج جلد کتابی که در زمینه تفسیر نهج‌البلاغه نگاشته است از آرزوی خود برای تکمیل شدن و غنی‌تر شدن این نوع از تفسیر گفت و عنوان کرد: تمرکز بر فرهنگ علوی با محوریت نهج‌البلاغه از رسالت‌های مغفول مانده‌ای است که باید انجام شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha