جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان بر لزوم تفکیک سازی فعالیت‌های سازمان‌های دینی تأکید کرد و گفت: در حال حاضر تعدادی از نهادهای مذهبی هر کدام یک کار واحدی را انجام می‌دهند، در حالی که اگر هر یک از این نهادها، حوزه تخصصی را در دستور کار خود قرار دهند، فعالیت‌های فرهنگی رشد سریع‌تری به خود می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، ضمن قدردانی از فعالیت‌های حجت الاسلام رحمت الله اروجی، مدی رکل سابق تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: یکی از فعالیت‌های شاخص مدیر کل سابق، نظم دهی و سامان بخشی به هیئات مذهبی بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: مدیر جدید تبلیغات اسلامی استان با سابقه درخشانی که در کارنامه خود دارد، بتواند فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های فرهنگی انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: رهبر انقلاب اسلامی در صحبت‌های چند روز گذشته خود بر تبیین مسائل دینی در بین مردم تأکید داشتند؛ لذا جامعه مذهبی کشور اعم از روحانیون و طلاب، مداحان و… باید به این موضوع به ویژه در برنامه‌های مختلف اهمیت دهند و سازمان تبلیغات اسلامی نیز باید در فرایند این کار اهتمام و تلاش بیشتری به کار گیرد.

وی بر لزوم تفکیک سازی فعالیت‌های سازمان‌های دینی پرداخت و تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از نهادهای مذهبی کشور هر کدام یک کار واحدی را انجام می‌دهند، در حالی که اگر هر یک، حوزه تخصصی را در دستور کار خود قرار دهد، مطمئناً فعالیت‌های فرهنگی رشد سریع‌تری به خود می‌گیرد؛ به طور مثال اگر سازمان تبلیغات اسلامی تنها وظیفه اعزام مبلّغ و دفتر تبلیغات مسئول آموزش و تربیت مبلغان را به انجام رسانند، به طور قطع کار با انسجام بهتری و به صورت تخصصی پیش می‌رود.

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: تربیت مبلغ تخصصی و اعزام آنان به مناطق مختلف یکی از اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا مسائل دینی برای مردم تبیین شود، لذا اگر هر اداره‌ای به صورت تخصصی فعالیت‌های خود را ادامه دهد این کار به درستی پیش می‌رود.

در ادامه این دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم تا آنچه مورد رضایت رهبر انقلاب در خصوص مسائل فرهنگی و دینی است را خصوصاً در استان‌هایی که نگاه ویژه‌ای بر تبلیغ و گسترش کار فرهنگی دارند ادامه دهیم و این کار با تعامل مؤثر با نماینده ولی فقیه در استان انجام می‌گیرد.

وی افزود: در زمینه کادر سازی در بین روحانیون، تربیت مبلغان تخصصی و انسجام پروری برنامه‌های زیادی را مد نظر داریم که با حمایت‌های نهادهای دولتی و مردمی این کارها را انجام و گسترش خواهیم داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha