دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان، ایمان را سبب منکر نشدن روز قیامت توسط انسان عنوان کرد و گفت: خدای متعال سیر تکاملی انسان را در قرآن بیان فرموده تا متنبه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، در شبستان مصلای رشت در تفسیر آیه‌های ۳۷، ۳۸، ۳۹ و ۴۰ سوره قیامت با اشاره به ترجمه این آیات، اظهار کرد: «آیا او (انسان) نطفه‌ای از منی که در رحم ریخته می‌شود، نبود»، «سپس این انسانی که از نطفه بود، خون بسته شد آنگاه خداوند او را آفرید و موزون ساخت»، «پس آنگاه که از دو صنف نر و ماده پدید آورد» و «آیا چنین خدایی قادر نیست مردگان را زنده کند».

وی ادامه داد: خدای متعال در سوره قیامت در مقام بیان قدرت خود و اینکه قیامت حق است و عملی می‌شود و انسان‌ها پس از آنکه از این جهان رخت بستند دوباره آنها را زنده می‌کند، است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خدای متعال سیر تکاملی انسان را در قرآن بیان فرموده تا متنبه شود، تصریح کرد: خداوند می‌خواهد انسان را متنبه کند تا به این باور برسد می‌میرد، دوباره زنده می‌شود و دوباره زنده شدن او در قیامت است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی اضافه کرد: خدای متعال می‌خواهد انسان بداند پروردگار حق است، مردگان را زنده می‌کند، بر هر امری قادر است، آن ساعت به طور حتم خواهد آمد و تردیدی در آن نیست و همچنین خدا همه کسانی که در قبرها خوابیدند را دوباره بر انگیخته می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خدا تمام اعضای بدن را در جای خود قرار داده است، بیان کرد: ایمان موجب می‌شود انسان منکر روز قیامت نشود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha