پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمد رجا نماینده مجلس ملی سوریه

حوزه/ محمد رجا گفت: ایران بسیاری از اهداف و پیشرفت های علمی و نظامی و اقتصادی را کسب کرده و همانند ایران قبل نیست بلکه شانه به شانه کشورهای بزرگ حرکت می کند و ایستگاه های فضایی و ماهواره ها و زیردریایی ها را تولید می کند.

همزمان با ایام الله دهه فجر و سالگرد انقلاب اسلامی سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با «محمد رجا» نماینده مجلس ملی سوریه به گفت و گو پرداخته است که ترجمه آن به شرح ذیل است:

حوزه: جمهوری اسلامی ایران طی ۴ دهه گذشته پس از پیروزی انقلاب در زمینه تأثیرگذاری منطقه‌ای چگونه عمل کرده است؟

یکی از اتهام‌های غلط به ایران، صادر کردن انقلاب برای ایجاد نگرانی میان ملت‌ها بوده که ما ایمان داریم جمهوری اسلامی درصدد صادر کردن سیاست‌هایش به خارج نیست اما دنبال فضای مناسب در خاورمیانه مبتنی بر احترام و عدالت است و در همین راستا رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد. انقلاب اسلامی ایران در صدد نشر امپراطوری فارسی میان کشورهای منطقه نیست و به دلیل تقابل با صهیونیست‌ها مورد دشمنی واقع گرفته است و زمانه کنونی زمانه گسترش تفکرات است و امکان تحمیل عقاید با شمشیر نیست.

حوزه: آیا انقلاب اسلامی در ایران اهداف خود در ۴۳ سال قبل را محقق کرده است؟

ایران بسیاری از اهداف و پیشرفت‌های علمی و نظامی و اقتصادی را کسب کرده و همانند ایران قبل نیست بلکه شانه به شانه کشورهای بزرگ حرکت می‌کند و ایستگاه‌های فضایی و ماهواره‌ها و زیردریایی‌ها را تولید می‌کند و در همه زمینه‌ها رو به پیشرفت شگفت انگیز است.

حوزه: موضع شما در قبال تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران و تاثیر آن بر روند انقلاب اسلامی چیست؟

در صورت لغو تحریم‌ها علیه ایران شاهد بهبود و تاثیرات مثبت بر وضعیت ایران و تحقق سریع‌تر و گسترده‌تر و باکیفیت تر اهداف خواهیم بود. ایران تحت تحریم‌ها رشد کرده و امیدواریم در صورت توافق، شاهد ابداعات بیشتر و سریع‌تر ایران باشیم.

حوزه: مهم‌ترین چالش‌های انقلاب ایران طی سال‌های گذشته و پیش رو چیست؟

خطرات داخلی و خارجی برای انقلاب باقیست و تهدیدات خارجی از جمله غرب و ناتو و امپراطوری صهیونیستی و تعداد زیادی از کشورهای منطقه از لحاظ تاریخی و فرهنگی همانند آغاز انقلاب پابرجاست. در حوزه داخلی نیز نگرانی‌هایی وجود دارد که ممکن است از تهدیدات خارجی بیشتر باشد. البته ملت ایران مردمی آگاه و مومن هستند و باید انقلاب با شخصیت‌های متخصص و مخلص و متعهد به امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب ادامه یابد که در این صورت نگرانی وجود ندارد. وضعیت داخلی ایران مستحکم است اما باید بیشتر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha