یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام صادق ایرانی درجمع کادر و اساتید مدرسه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: به برکت استقامت امامین انقلاب، خون شهدا و وفاداری مردم به تعالیم دینی و انقلابی، پرچم نظام اسلامی به دست صاحب اصلی آن خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی در جمع کادر و اساتید مدرسه حضرت ولی عصر (عج) کنگاور، ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: به فرموده رهبری حکیم و فرزانه موظفیم، «جهاد تبیین» را در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبعات مثبت آن در بیش از ۴ دهه، برای مردم بازگو کنیم.

وی در ادامه با استناد به حدیث امام کاظم (ع) در حقانیت مبارزات نهضت اسلامی که فرمودند: «رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو النَّاسَ إِلَی الْحَقِّ یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کَزُبَرِ الْحَدِیدِ…» گفت: لشکریان امام (ره) مردم کوچه، بازار، طلاب و روحانیتی بودند که به دنبال حق طلبی و مبارزه با فساد بوده و در ادامه مسیر اهل خستگی نبودند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان اینکه امام راحل در آغاز قیام حتی در جلسه تدریس خود نیز اکثراً اهداف مبارزاتی او را درک نمی‌کردند، گفت: حدود ۵۰۰ نفر از اهل علم پای درس ایشان بودند، همین که بحث سیاسی شروع می‌شد، جز ۵۰ یا ۶۰ نفر همه جلسه درس را ترک کرده، چون پای ساواک و زندان در میان بود.

حجت الاسلام ایرانی با برشمردن جنایات ساواک رژیم طاغوت پهلوی برای ایجاد خفقان و ترس و واهمه در بین مبارزان و مردم، بیان کرد: نمونه جنایات شکنجه گران ساواک پهلوی، اذیت و آزاری است که بر شهیدان آیت الله سعیدی و غفاری وارد کرده و نهایتاً آنها را به شهادت رساندند.

امام (ره) در مقابل ظلم سکوت نکرد

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: همین که رژیم طاغوت، اساس تاج‌وتخت را در خطر دید، شبانه امام (ره) را به ترکیه و پس از مدتی به عراق تبعید، تا دور از وطن و تحت نظر باشد.

وی، صلابت و استقامت امام (ره) در مبارزه با خاندان فاسد پهلوی را مثمر ثمر دانست و بیان کرد: در ۲۶ دی سال ۵۷، شاه با غارت اموال و دارایی ملت، به اندازه فروش دو سال نفت، آن هم روزانه ۶ میلیون بشکه در روز، با قیمت ۳۵ دلار به اضافه ۳۵ صندوق طلا و جواهرات از ایران فرار کرد.

امام (ره) حکومت نظامی را ملغی کرد

حجت الاسلام ایرانی با بیان اینکه وقتی بازماندگان طاغوت، شاهد برگشت امام (ره) در ۱۲ بهمن بودند، در ۲۱ بهمن اعلام حکومت نظامی کردند، گفت: در عین حالی که یاران امام (ره) با اصرار از ایشان خواستند، تا به جای امنی منتقل شود، لیکن با این اقدام مخالفت فرمود. ایشان ابتدا دو رکعت نماز خواندند و سپس فرمودند: «مردم در خیابان‌ها بمانند و به منازل‌شان نروند».

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه اضافه کرد: وابستگان رژیم طاغوت وقتی دیدند کار از دست رفته و توسط مردم به زباله دان تاریخ فرستاده می‌شوند، قصد داشتند با اجرای حکومت نظامی و نبود مردم در صحنه، امام (ره) را دستگیر و همه چیز تمام شود که به فرمان آن پیر فرزانه، ملت با حضور در خیابان‌ها، نقشه‌ها را خنثی و چند روز بعد انقلاب به پیروزی رسید.

وی در پایان اساس و پشتوانه انقلاب را خون مبارزان انقلابی، ولایت مدار و ایثار شهدای دفاع مقدس، از جمله (باکری، صیاد، کاظمی و حاج قاسم سلیمانی) دانست و گفت: اگر الان به ساحل امنیت رسیده‌ایم به برکت این ستارگان است که باید در ادامه مسیر، آنها راهنما قرار بدهیم و در ولایت پذیری به آنان اقتدا کنیم.

اگر الان به ساحل امنیت رسیده‌ایم به برکت امام(ره) و شهداست

اگر الان به ساحل امنیت رسیده‌ایم به برکت امام(ره) و شهداست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha