سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
القيادي في حركة حماس اسماعيل رضوان

حوزه/ دکتر «اسماعیل رضوان» یکی از رهبران ارشد جنبش حماس فلسطین گفت: تحریم ها علیه ایران رو به زوال است و ایران با صبر و ثبات و پیشرفت علمی و عزت مردم با آنها مقابله خواهد کرد.

همزمان با ایام الله دهه فجر و سالگرد انقلاب اسلامی سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با دکتر «اسماعیل رضوان» یکی از رهبران جنبش حماس فلسطین به گفت و گو پرداخته که ترجمه آن به شرح ذیل است:

حوزه: جمهوری اسلامی ایران طی ۴ دهه گذشته پس از پیروزی انقلاب در زمینه تاثیرگذاری منطقه ای چگونه عمل کرده است؟

انقلاب اسلامی ایران با حمایت از فسطین و مقاومت منطقه و رد کردن مداخلات خارجی دارای انعکاسات مثبت بر پیشرفت گروه های مقاومت بوده است و ما نیز تبریک فراوان به جمهوری اسلامی ایران به دلیل سالگرد پیروزی انقلاب به رهبر معظم انقلاب و مردم این کشور تقدیم می کنیم.

حوزه: آیا انقلاب اسلامی در ایران اهداف اعلامی خود در ۴۳ سال قبل را محقق کرده است؟

اولین هدف این انقلاب مبارزه با استکبار و حمایت از گروه های مقاومت و اخراج صهیونیست ها و آمریکا از ایران و تحویل سفارت اسرائیل به فلسطین با تاکید بر حمایت از آرمان فلسطین بود. انقلاب اسلامی اهداف خود در شکست دادن ظالمان و مستکبران را محقق کرده است.

حوزه: موضع شما در قبال تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران و تاثیر آن بر روند انقلاب اسلامی چیست؟

مطمئنیم که ایران قادر به عبور از این تحریم هاست و این تحریم ها اراده ایران را از بین نبرده است. ایران همچنان از آرمان فلسطین حمایت می کند و این مسئله در تمام نظام های سیاسی ایران جریان دارد. تحریم ها علیه ایران رو به زوال است و ایران با صبر و ثبات و پیشرفت علمی و عزت مردم با آنها مقابله خواهد کرد.

حوزه: مهم ترین چالش های انقلاب ایران طی سال های گذشته و پیش رو چیست؟

یکی از مهم ترین چالش های انقلاب ایران، محافظت از وحدت ملت ایران به عنوان تضمینی برای مقابله با تمامی نقشه های علیه این کشور است. دیگر چالش ایران نیز تداوم تحریم ها علیه مردم این کشور برای عقب نشینی از توان هسته ای است و چالش سوم نیز توان مقابله ایران برای مواجهه با حضور صهیونیستی آمریکایی در منطقه عربی و در نهایت قدرت ایران برای عبور از چالش های فرقه ای در این کشور است که همایش وحدت اسلامی برای تقریب اهل سنت و شیعه راهکار این موضوع است و ما تاکید می کنیم ایران قادر به عبور از این چالش هاست.

حوزه: روند مقبولیت انقلاب اسلامی طی دهه های اخیر چگونه بوده است؟

مقبولیت جمهوری اسلامی و انقلاب میان مردم افزایش یافته است و مردم ایران از اصول گرایان گرفته تا اصلاح طلبان اعتماد خود را به دعوت های غربی و اروپایی از دست داده اند. آنها شاهد پایبندی ایران به توافقات بین المللی هستند و پس از تشدید توطئه های غربی شاهد گردهمایی مردم ایران پیرامون انقلاب جهت مقابله با پروژه های صهیونیستی آمریکایی در منطقه هستیم. ایمان داریم که پروژه مقاومت در منطقه پیروز خواهد شد.

جهت مشاهده مصاحبه به زبان عربی اینجا کلیک کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha