سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
خداحافظ مادر

"خداحافظ مادر" به عنوان سریال تلویزیونی دهه فجر امسال دربردارنده جزئیاتی جذاب از مرحوم طاهره دباغ، زندگی نخستین فرمانده زن در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این سریال در واقع جدیدترین محصول تولیدی شبکه پنجم سیما است که البته پیشتر قرار بود در قالب یک مینی‌سریال برای ایام هفته دفاع مقدس امسال آماده شود، اما در ایام الله دهه فجر به روی آنتن تلویزیون می‌رود.

" خداحافظ مادر" کاری است به نویسندگی و کارگردانی پرویز شیخ طادی درباره فرماندهی مرحوم طاهره دباغ (مرضیه حدیدچی) در سپاه همدان و اهمیت آن بدین خاطر است که ایشان نخستین فرمانده زن در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

این سریال ۲۰ قسمتی و انقلابی به تهیه کنندگی سید حامد حسینی قرار است در ایام دهه فجر هر شب ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما پخش شود.

در این سریال به نقش تأثیرگذار مرحوم دباغ در اوایل انقلاب اسلامی و مبارزات سیاسی ایشان پرداخته می‌شود.

طاهره دباغ از جمله بانوان مبارز انقلاب اسلامی است که فعالیت‌ها و حرکت‌های سیاسی خود را از سال ۱۳۴۶ آغاز کرد و این مبارزات را تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد. یکی از فعالیت‌های جالب توجه دباغ در عرصه سیاست به ویژه سیاست خارجی، سفر او برای رساندن پیام تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچف در سال ۱۳۶۷ بود.

وی همچنین در آخرین سال‌های فعالیت سیاسی اجتماعی خود به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی جمعیت زنان انقلاب اسلامی و قائم مقام دبیرکل جمعیت زنان جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد و پس از عمری مجاهدت، صبحگاه پنجشنبه ۲۷ آبان سال ۱۳۹۵ پس از گذراندن دوره‌ای بیماری دار فانی را وداع گفت.

در این سریال علاوه بر مرجان قمری در نقش اصلی، بازیگران دیگری چون پانته‌آ سیروس، فریدون محرابی، مهران نائل، فرید قبادی، داریوش فائزی و آرزو تاج‌نیا به ایفای نقش می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha