چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سید یوسف طباطبایی نژاد

حوزه / امام‌جمعه اصفهان گفت: امام راحل از جمله شخصیت‌هایی است که در ابعاد مختلف دارای جایگاه و منزلت بود؛ در علم، تدبیر، سیاست، فلسفه و زهد… در رأس بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز دهه مبارک فجر ۱۴۰۰ در گلستان شهدای اصفهان، با تسلیت رحلت مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی، اظهار کرد: برخی از اوقات انسان قصد دارد درباره افرادی صحبت کند، ولی سخنران متحیر است که از چه بعدی به بحث ورود کند.

وی با بیان اینکه امام راحل از جمله این اشخاص است که در ابعاد مختلفی چون عبادت، تقوا، فلسفه، عرفان، حکمت، سیاست و تدبر و علم و.. دارای جایگاهی والا بود، گفت: امام راحل در بعد علمی از شخصیت‌های ممتاز حوزه علمیه قم و نجف بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: یکی از اهدافی که دشمن از تبعید امام راحل به نجف و عراق در نظر داشت، این بود که امام راحل در نجف در مقابل علمای عراق شکست می‌خورد، ولی «وَمَکَرُوا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ».

وی با اشاره به اهداف شوم دشمنان صدر اسلام در رابطه با رسول اکرم (ص) همچون به قتل رساندن و منزوی کردن رسول‌الله و نقش بر آب شدن توطئه‌های دشمنان، ابراز کرد: رژیم منحوس پهلوی نیز همین نقشه‌های شوم چون به قتل رسیدن، منزوی کردن و زندانی کردن امام راحل را داشتند.

امام‌جمعه اصفهان بابیان اینکه من نجف در محضر امام راحل بودم و به چشم خود دیدم که پس از ورود امام به حوزه علمیه نجف، چه علما و بزرگانی که درس را رها کرده بودند و خود را دیگر بی‌نیاز از درس می‌دیدند، ولی با دیدن جایگاه علمی امام راحل، پای درس ایشان حاضر شدند.

وی تصریح کرد: امام راحل در ابعاد مختلف به‌شدت مراقبت می‌کردند و این تقوا و زهد ایشان بی‌بدیل بود؛ بارها در نجف دیدم که امام راحل نسبت به رنگ کردن خانه و حتی یک میزتحریر از نئوپان مراقبت می‌کرد.

عضو خبرگان رهبری گفت: شخصیتی چون امام راحل که چشم دنیا به او بود، با چنین شکلی ساده‌زیست زندگی می‌کرد و سعی داشت چون امیرالمؤمنین در دنیا گام بردارد و رهبر معظم انقلاب نیز این‌گونه زندگی می‌کردند.

وی عنوان کرد: بر همین اساس است که محبت امام راحل در قلوب مؤمنین جای گرفته است؛ طبق آیات قرآن کریم، کسی که ایمان داشته باشد و عمل صالح و خالصانه انجام دهد، خداوند محبت او را در قلب انسان‌های مؤمن قرار می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان افزود: در روز ۱۲ بهمن ۵۷ مردم مشتاقانه حضور پیدا کردند و پس از ۱۰ سال رهبری، در تشییع این عالم بزرگ، ملت ایران، کم نگذاشتند و مراسم تشییعی بی‌بدیل را در تاریخ رقم زدند.

وی ابراز کرد: امام راحل مزین به نور ایمانی بودند که با اتکا به قدرت لایزال الهی و تمسک به امام زمان (عج) دستوراتی چون شکستن حکومت‌نظامی و تسخیر لانه جاسوسی و حتی در جنگ تحمیلی می‌دادند که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن شد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: نور ایمان باعث هدایت و حیات طیبه می‌شود، زندگی چند قسم است، نخست زندگی نباتی است که خفیف‌ترین نوع حیات است، حیات حیوانی نوع دوم، حیات انسانی نوع سوم حیات است که فکر در آن است و نوع آخر حیات طیبه است که مزین به نور ایمان است و زندگی فوق زندگی انسان‌های عادی است.

وی با اشاره به اینکه نترس بودن و شجاعت امام راحل در برابر طاغوت از دیگر خصلت‌های بی‌بدل آن شخصیت بود که امروز رهبر معظم انقلاب نیز چنین هستند، گفت: طبق آیات قرآن کریم، نهراسیدن در برابر دشمنان خدا از خصلت‌های مؤمنین است، امام راحل با قسم فرمودند «هیچ زمانی نترسیدم» که این امر نشان از شجاعت بالای ایشان دارد. امام حسین (ع) نیز با شجاعت درراه خدا قدم گذاشتند و برای شهادت آماده شدند.

امام‌جمعه اصفهان در پایان با اشاره به اینکه همراهی ملت ایران با امام راحل، شرط پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: این از سنت‌های خداوند است که چنانچه ملتی با رهبر و انبیا و اولیا همراهی کند، حکومت اسلامی برقرار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha