یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مجله طلیعه

پنجمین شماره مجله «طلیعه ۱۴۱۷» فصلنامه دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان با موضوع «حوزه علمیه و آینده جبهه مقاومت» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، پنجمین شماره مجله «طلیعه ۱۴۱۷» فصلنامه دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان با موضوع «حوزه علمیه و آینده جبهه مقاومت» به مدیرمسئولی حجت‌الاسلام‌والمسلمین فتح‌اللهی و سردبیری عباس مهدوی‌خواه در ۱۹۲ صفحه منتشر شد.

در این شماره ضمن اشاره به موضوع نقش حوزه‌های علمیه در شکل‌گیری و گسترش مفهوم مقاومت در میان کشورهای اسلامی، به تبیین ظرفیت‌های این عرصه و نقش حوزه‌های علمیه در آینده جبهه مقاومت نیز پرداخته شده است.

در همین راستا با ۳۰ شخصیت برجسته بین‌المللی از ۸ کشور جبهه مقاومت، نظیر «شفیق جرادی»، «شیخ ماهر حمود»، «طلال عتریسی»، «ناصر ابوشریف»، «شیخ محمد القدوره»، «فیصل عبدالساتر» و … گفتگوی اختصاصی صورت گرفته است.

همچنین با بیش از ۲۰ شخصیت علمی و سیاسی داخلی که در عرصه مقاومت اسلامی در منطقه، مؤثر بوده‌اند، مانند «آیت‌الله کعبی»، «آیت الله حسینی خراسانی»، «حجت الاسلام و المسلمین خیاط»، «دکتر سعدالله زارعی»، «دکتر قدیری ابیانه» و … نیز گفتگوی اختصاصی انجام شده است.

در این مجله بیش از ۱۵ یادداشت تخصصی با موضوعات زیر نیز به چاپ رسیده است:

- مقاومت اسلامی؛ از نظریه‌سازی تا نظام‌سازی

- جریان‌های ضد مقاومت؛ شیعه انگلیسی، انجمن حجتیه، احمدالحسن و...

- نمادشناسی پرچم‌های گروه‌ها و جنبش‌های محور مقاومت

- تبیین سیاست‌گذاری مطلوب حوزه در عرصه کشورهای مقاومت

- بازشناسی دو جریان اصلی متخاصم گفتمان مقاومت؛

- مقاومت اسلامی راهبرد اصلی احیای تمدن نوین اسلامی

- ظرفیت‌های فرهنگی (موجود و مغفول) در کشورهای محور مقاومت

گفتنی است علاقمندان می‌توانند جهت تهیه این مجله، به آیدی @shorakhorasan در شبکه‌های اجتماعی و یا با شماره تلفن ۰۵۱۳۲۰۰۸۴۹۷ تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha