شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شریعتمداری

حوزه/ مدیر مسئول روزنامه کیهان شعار نه شرقی، نه غربی را یک حق دانست که تبدیل به پوششی برای بیان باطل از سوی برخی افراد شده و گفت: شرق و غرب سیاسی و شرق و غرب جغرافیایی با یکدیگر تفاوت دارد و شعار نه شرقی، نه غربی، یعنی ما نباید به کشورهای دیگر وابستگی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان امشب در سومین گردهمایی پیشکسوتان انقلاب اسلامی استان همدان با تبریک پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی، غبار غم، بدعت و بداندیشی از جامعه زدوده شد و اسلام ناب در جهان عرضه شد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی آنچه از اسلام فراموش شده بود را بازگرداند و برای مردم آن را تبیین کرد، یادآور شد: اسلام ناب محمدی یعنی اسلامی که ظلم ستیز باشد و لذا اسلامی که با ظالمان کاری نداشته باشد، اسلام نیست.

شریعتمداری با اشاره به اینکه آن اسلام تحریف شده را حضرت امام (ره) اسلامی آمریکایی نامیدند، گفت: تا زمانی که اسلام به معنای واقعی کلمه حضور دارد، با اسلام آمریکایی در ستیز خواهیم بود.

اسلام ناب محمدی با نظام سلطه همیشه در تضاد است

وی افزود: ماهیت اسلام ناب محمدی با نظام سلطه در تضاد است و لذا بیان این موضوع که عده‌ای معتقدند نباید با شاخ دشمن کاری داشت، سخنی اشتباه است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه این درگیری‌ها ادامه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: این درگیری زمانی به پایان می‌رسد که یا ما در حاکمیت از اسلام ناب دست بکشیم و یا نظام سلطه دست از روحیه استکباری خود بردارد.

وی با تاکید بر اینکه امیرالمومنین (ع) همیشه نسبت به زورگویان سختگیر بود، مطرح کرد: آمریکا به خوبی می‌داند چه اتفاقی پس از انقلاب رخ داده است که تمام توان خود را برای ضربه زدن به انقلاب به کار گرفته و هر روز با یک نقشه جدید در تلاش برای تحقق این هدف خود است.

انقلاب منحصر به مرزهای جمهوری اسلامی ایران نیست

شریعتمداری از دیگر ویژگی‌های انقلاب اسلامی را عدم انحصار در مرزها عنوان کرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامی تنها مختص ایران نیست و برای صدور نیازی به روادید نداشته و نخواهد داشت و جهانیان صدور انقلاب به سراسر عالم را به عینه مشاهده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه انقلاب عزت و اقتدار را برای کشور به همراه داشت، گفت: در حالی در دوران پهلوی آمریکا نه تنها ۵۰ هزار مستشار نظامی در ایران داشت و نخست وزیر و نماینده در کشور تعیین می‌کرد که امروز آمریکایی‌ها و طرفداران آنها نسبت به حضور نیروهایی ایرانی در سوریه برای جلوگیری از ورود دشمن به وطن خودشان شبهه ایجاد می‌کنند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با تاکید بر اینکه اگر مدافعان حرم برای امنیت کشور به سوریه نرفته بودند، امروز باید پوتین داعشی‌ها را واکس می‌زدیم، خاطر نشان کرد: شهید همدانی با وجود آنکه نامش بسیار مطرح می‌شود اما شهیدی گمنام است و خیلی‌ها هنوز نمی‌دانند که چه خدماتی توسط این بزرگان به کشور ارائه شده است.

سایه جنگ را سپاه، بسیج و ارتش از کشور دور کرد نه برخی افراد

وی با اشاره به اینکه سایه جنگ را سپاه، بسیج و ارتش از سر کشور دور کردند، عنوان کرد: دشمن تمام نیروها و نقشه‌های خود را روانه میدان کرده و دیگر چیزی برای ارائه ندارد، بنابراین اینکه برخی از افراد می‌گفتند سایه جنگ را از سر کشور دور کردیم، حرف اشتباهی بود.

شریعتمداری با بیان اینکه به همت جوانان همین آب و خاک امروز تمام نقاط سرزمین‌های اشغالی توسط رژیم صهیونیستی تحت نظر موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن جمهوری اسلامی است، یادآور شد: روزگاری جهانیان اجازه فروش سلاح به این کشور را نمی‌ددادند، اما امروز به جایی رسیده‌ایم که همان کشورها می‌گویند از ایران اسلحه نگیرید.

وی، شعار نه شرقی، نه غربی را یک حق دانست که تبدیل به پوششی برای بیان باطل از سوی برخی افراد شده و گفت: شرق و غرب سیاسی و شرق و غرب جغرافیایی با یکدیگر تفاوت دارد و شعار نه شرقی، نه غربی، یعنی ما نباید به کشورهای دیگر وابستگی داشته باشیم.

مدیر مسئول روزنامه کیهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اعمال ۱۵۰۰ تحریم توسط دشمن علیه جمهوری اسلامی، یادآور شد: با وجود آنکه مذاکرات برای لغو تحریم‌ها بود، اما شاهد بودیم که پس از انجام مذاکرات نه تنها هیچ تحریمی لغو نشد، بلکه ۱۵۰۰ تحریم نیز علیه کشور توسط دشمن تصویب شد.

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی طعم فقر را نچشیده باشد چطور می‌تواند درد مردم را بفهمد، گفت: شخصی که بلاهای بسیاری بر سر کشور آورده، در حالی امروز کنار ایستاده است که در حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی برای دولت فعلی به عنوان میراث باقی گذاشته است.

مراقب باشیم با تکرار حرف دشمن در زمین دشمن بازی نکنیم

شریعتمداری با بیان اینکه باید مراقب بود تا برخی با تکرار حرف دشمن در زمین آنها بازی نکنند، خاطر نشان کرد: امروز باید استمرار بخش مسیر انقلاب و نهضت عاشورا باشیم و فراموش نکنیم که کربلا سرزمینی به وسعت همه جهان و عاشورا به عظمت روزهای جهان است.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سقایی IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 2
    قَالَ ( عليه السلام ) : كَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ... #شعار نه شرقی، نه غربی گرچه یک حق دانست اما امروز خوارج انقلاب اسلامی و دشمنان آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی، آن را ابزاری علیه سیاست راهبردی کشور قلمداد می کنند.
  • begrooz IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    1 0
    یه زمانی میگفتن "چین شوروی آمریکا دشمنان خلق ما" پس چی شد؟ حالا هم که اصل "نه شرقی نه غربی" تبدیل شد به اصل "به به شرقی نه غربی" اتفاق میمونی بود واقعن میمون