جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
سیدحسین ساجد و عسکر دیرباز

حوزه/رئیس مجتمع جامع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ‌شناسی گفت: در حوزه زبان فارسی به زودی مجوز مقطع دکتری زبان و ادبیات فارسی با ۱۵۰ دانشجو اخذ و این مقطع راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین ساجد، رئیس مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ‌شناسی جامعةالمصطفی العالمیه در دیدار رئیس دانشگاه قم از این مجتمع آموزش‌عالی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این مجتمع، اظهارکرد: این مجتمع یکی از سه حوزه دانشی جامعةالمصطفی و حلقه مفقوده حوزه‌علمیه است.

وی دنیا را تشنه دریافت داشته‌های عمیق و ارزشمند حوزه‌علمیه دانست و ادامه داد: در حوزه زبان چینی ۵۲ طلبه ایرانی مسلط به زبان چینی داریم که البته توقعمان این است که در ۴ سال آینده این آمار به بالاترین سطح ممکن برسد. در حوزه زبان فارسی نیز به زودی مجوز دکتری زبان و ادبیات فارسی با ۱۵۰ دانشجو اخذ و این مقطع نیز راه اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ساجد تأکید کرد: ظرفیت و رویکردی که در خصوص زبان و فرهنگ در جامعةالمصطفی شکل گرفته، بی‌نظیر است. این مجتمع از بُنیه علمی ۱۷۰ استاد در پانزده زبان مهم دنیا استفاده می‌کند و امیدواریم با طرح دهکده زبانی و طرح تحول زبانی به نقطه اوج برسد.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه جامعةالمصطفی و دانشگاه قم تفاهمنامه همکاری در زمینه‌های مختلف را به امضا رسانده‌اند، در آینده نزدیک در بحث تبادل استاد و دانشجو زمینه‌های همکاری بیشتری را با دانشگاه قم خواهیم داشت.

رئیس مجتمع آموزش عالی زبان و فرهنگ شناسی تصریح کرد: این مجتمع آمادگی هرگونه همکاری با دانشگاه قم در بالاترین سطح در زمینه‌های برگزاری کرسی، کارگاه و نشست‌های علمی پژوهشی، اجرای طرح‌های نظری کاربردی، ارائه مقالات جهت فصلنامه، ترجمه متون علمی و بهره وری از امکانات طرفین را دارد.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، عضو خبرگان رهبری و رئیس دانشگاه قم، با اعلام آمادگی هر گونه همکاری در زمینه‌های مختلف علمی و پژوهشی با مجتمع زبان و فرهنگ، خاطرنشان کرد: امید است در آینده نزدیک بتوانیم از توانمندی‌های علمی در همه زمینه‌ها با مجتمع همکاری کنیم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha