شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر / تقدیر از خلبانان پایگاه هوایی شهید نوژه همدان

حوزه/ در مراسم روز نیروی هوایی و تقدیر از شهدا و پرسنل برتر پایگاه شهید نوژه همدان، امام جمعه کبودراهنگ، به پاس تقدیر از رشادت های یکی از فرماندهان قدیمی پایگاه شهید نوژه، دست او را بوسید.   

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، ظهر امروز در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، امام جمعه کبودراهنگ و فرماندهان لشکری و کشوری، به مناسبت روز نیروزی هوایی از خانواده شهدای خلبان و جمعی از پرسنل برتر پایگاه شهید نوژه همدان تقدیر شد.

تقدیر ویژه امام جمعه کبودراهنگ از فرمانده پیشکسوت ارتش

در ادامه این از کتاب خاطرات و زندگینامه شهید حسین شاه حسینی با عنوان جان بی قرار رونمایی شد.

گفتنی است شهید شاه حسینی از نیروی‌های ارتش در دوران پهلوی بود که از درون ارتش مبادرت به تشکیل هسته‌های تبلیغات اسلامی و مبارزه علمیه رژیم طاغوت می‌کرد اقدامی که با توجه به جوّ حاکم بر جامعه و ارتش آن زمان، در دید مردم عادی برابر با خودکشی بود، فعالیت‌های شهید، در پایگاه هوایی همدان نتیجه داد و موجب ایجاد جوّ فکری و انقلابی بین کارکنان این پایگاه شد و تا آن‌جا پیش رفت که کارکنان آن علیه حکومت شاه خائن دست به اعتصاب غذا زدند.

تقدیر ویژه امام جمعه کبودراهنگ از فرمانده پیشکسوت ارتش

این شهید بزرگوار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همزمان که در پایگاه سوم شکاری همدان مشغول خدمت بود، به فرماندهی عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همدان نیز منصوب شد و با آغاز اغتشاش و نا آرامی در کردستان به این منطقه اعزام شد و سرانجام نیز در منطقه «صلوات‌آباد» کردستان در هفدهم اردیبهشت سال ۱۳۵۹ در حال انجام مأموریت و تعقیب ضد انقلاب بر اثر گلوله دشمن، تکبیرگویان به شهادت رسید.

نکته قابل توجه در این مراسم تقدیر امام جمعه کبودراهنگ، حجت الاسلام باقری از یکی از فرماندهان قدیمی پایگاه شهید نوژه بود که به پاس تقدیر از زحمات و رشادت‌های این پیشکسوت عرصه جهاد و شهادت، دست او را بوسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha