شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اسپانیا

حوزه/ انجمن «Hogar La Salle» در شهر خرز اسپانیا میزبان نشستی بین مذهبی بود که به شرکت‌کنندگان آن امکان می‌دهد تا ایده همزیستی مسالمت‌آمیز را با صرف‌نظر از اعتقادات شخصی، مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، انجمن «Hogar La Salle» در شهر خرز اسپانیا میزبان نشستی بین مذهبی بود که به شرکت‌کنندگان آن امکان می‌دهد تا ایده همزیستی مسالمت‌آمیز را با صرف‌نظر از اعتقادات شخصی، مورد بررسی قرار دهند. اگر صلح بین مذاهب وجود نداشته باشد، صلح در جهان وجود نخواهد داشت و ما طرف‌دار برقراری صلح بین ادیان هستیم.

برادر خوان بائوتیستا یکی از برگزارکنندگان دومین نشست جوانان مسلمان و مسیحی است که شنبه این هفته برگزار شد. وی در این زمینه اظهار داشت: «برگزاری این نشست از این ایده ناشی می‌شود که علی‌رغم وجود اختلافات در اعتقادات دینی، همیشه نقاط مشترک بیش‌تری نسبت به اختلافات وجود دارد و در جستجوی این شباهت‌ها مدتی است چنین طرح‌هایی را اجرا می‌کنیم.»

او همچنین تأکید کرد: «ما به خدایان مختلفی اعتقاد داریم، اما ویژگی‌های مشترکی نیز داریم، به همین دلیل در جهت ترویج رفتار نیکو، همزیستی و هر چیزی که به رفاه مردم در اجتماع کمک کند، تلاش می‌کنیم.»

در این نشست که دومین نشست جوانان مسیحی و مسلمان بود، گروه‌های مختلفی از جمله «انجمن اسلامی زنان بسم‌الله»، «جامعه الامه»، «جامعه اسلامی النور»، «کلیسای ارتدکس اسپانیایی»، «کلیسای مسیحی مقدسان آخرالزمان»، «کلیسای کاتولیک کنفدراسیون مذهبی‌ها» و «جوانان سایه» شرکت کردند.

چند سالی است که همه این سازمان‌ها در جستجوی نقاط مشترکی هستند که به همزیستی مسالمت‌آمیز کمک می‌کند. در واقع، این نشست دوم، نتیجه موفقیت نشست اول است که قبل از همه‌گیری کرونا برگزار شد و علاقه همه شرکت‌کنندگان به تعمیق این مسیر، موجب برجسته شدن این هدف گردید.

برادر خوان بائوتیستا در ادامه افزود: «در واقع چند سال پیش، به اهمیت تعامل بر اساس احترام و مدارا و حمایت از طرح‌هایی که در این راستا ترویج می‌شود، رسیدیم. همزیستی بین همه آسان است و در واقع بسیاری از جوانان در مؤسسات مشترک فعالیت دارند که باعث می‌شود با هم ارتباط برقرار کنند و متوجه شوند که تفاوت‌هایی بین آن‌ها وجود ندارد. این نوع از طرح‌ها همچنین به دنبال پایان‌دادن به فریب‌ها و تعصباتی است که هنوز در جامعه به طور عام و در شبکه‌های اجتماعی به طور خاص وجود دارد.»

«وقتی بین ما ارتباط نزدیک وجود داشته باشد و بتوانیم مدتی را در کنار هم بگذرانیم، بسیاری از آن حقه‌ها و مزخرفات که منتشر می‌شوند به خودی خود از بین می‌روند؛ زیرا با رابطه نزدیک فرد با دیگران، واقعیت نمایان می‌شود و آنجا است که ما متوجه می‌شویم همه چیزهایی را که داریم مشترک هستند.»

این دیدار بین جوانان مسیحی و مسلمان قطعاً منجر به برگزاری سومین نشست نیز خواهد شد و کار مشترکی که جوامع مذهبی مختلف در حال اجرای آن هستند، ادامه خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha