شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جوانان مسلمان نیجریه در عید پاک، به مسیحیان قوچ و نوشیدنی دادند

حوزه/ در مراسم عید پاک در کانو، در نیجریه، گروهی از جوانان مسلمان به اهدای قوج و نوشیدنی به شرکت کنندگان مسیحی اقدام کردند تا صلح میان ادیانی را تقویت کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  vanguardngr، مسلمانان شهر کانو در نیجریه، روز گذشته در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۲۱، به مسیحیانی که امسال در مراسم جشن عید پاک شرکت کرده بودند، هدایایی ا ز جمله قوچ و  نوشیدنی دادند.

هدایای داده شده در راستای ارتقای صلح میان ادیانی و از طریق ابتکارهای اجتماعی به جامعه مسیحی داده شودند.

صالح محمد بشیر ، رهبر و رئیس جوانان مسلمان گفت که آنها این هدایا را به مسیحیان مومن اهدا کرده‌اند تا اعتماد متقابل ایجاد کنند و روابط میان همدیگر را تقویت نمایند و جلال از دست رفته را بازگردانند.

بشیر با اشاره به اینکه وضعیت در گذشته متفاوت بوده گفت: هنگامی که ما بچه بودیم، با هم بزرگ شدیم. ما در یک مدرسه درس خواندیم و کنار هم غذا می‌خوردیم و بازی می‌کردیم. در امتداد این خط ، ما نمی‌دانیم چه عواملی باعث کینه میان مسلمانان و مسیحیان شده است. بنابراین ما در تلاشیم که شکوه از دست رفته را برای ایجاد اعتماد و تقویت روابط بین مومنان که از پدران پیشین خود به ارث برده‌ایم ، احیا کنیم.

 رهبر مسیحیان ، متیو چانگان ، از کلیسای انگلیکان این حرکت را تحسین برانگیز توصیف کرد و در عین حال از اعضای جامعه خواست تا از تفکیک مذهبی اجتناب ورزند و با اتحاد و مدارای متقابل، برای صلح و آرامش در کنار هم جمع شوند.

پیش از این ، امانوئل بالا، مدیر ارشد یک برنامه خیریه مسیحی با نام «لشکر ترحم» گفت که جامعه یکی از چهار جوامعی است که آنها برای اجرای همزیستی مسالمت آمیز بین مسیحیان و مسلمانان روی آن کار می‌کنند. وی گفت که انتخاب جامعه از طریق یک نظرسنجی انجام شده است و نتیجه آن نشان می دهد که جامعه نیاز به مداخله در رویدادهای گفت‌وگوی اجتماعی برای تلاش در راستای ایجاد اعتماد ، تقویت وحدت و بازسازی صلح بین طرف‌های متخاصم  دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha