دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
یوسف الحاضری سخنگوی سابق وزارت بهداشت یمن

حوزه/ دکتر یوسف الحاضری سخنگوی سابق وزارت بهداشت یمن گفت: توطئه های زیادی در منطقه خنثی شده است و این توطئه ها از طریق آگاهی و شناخت خنثی خواهد شد. آمریکا و اسرائیل و انگلیس دشمن ابدی هستند و باید از طریق جهاد و مسئولیت پذیری اسلامی و قرآنی و نبوی حرکت کرد تا بدین صورت توطئه ها خنثی شود.

همزمان با ایام الله دهه فجر و سالگرد انقلاب اسلامی سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با دکتر «یوسف الحاضری» سخنگوی سابق وزارت بهداشت یمن به گفت و گو پرداخته است که ترجمه آن به شرح ذیل است:

حوزه: سیر بیش از چهل ساله انقلاب اسلامی ایران را از نظر شعارها، مسائل و دستاوردهای آن چگونه ارزیابی می کنید؟

این انقلاب بسیار الهام بخش بوده و ما در یمن از آن الهام گرفته ایم. آنچه در این انقلاب محقق شد، در هیچکدام از انقلاب های عربی و یا جهان رخ نداد. زیرا در آن انقلاب ها دخالت های خارجی وجود داشته است اما در ایران به دلیل عدم دخالت خارجی شاهد توسعه و پیشرفت در همه زمینه ها و ثبات و ایستادگی داخلی هستیم ودر حال حاضر ایران به عنوان یک قدرت جهانی دیده می شود.

حوزه: نظر شما درباره آثار انقلاب ایران بر منطقه و جهان اسلام و الهام گرفتن مردم از آن و تشکیل جبهه مقاومت در شرایط کنونی چیست؟

یکی از نگرانی ها و ترس های آمریکایی ها و انگلیسی ها در دهه هشتاد میلادی نیز همین بوده که این انقلاب با انقلاب های پیشین متفاوت است و آنها نمیخواستند سلطه خود بر نظام ها را از دست بدهند؛ در همین راستا نیز اگر از نظامی ناراضی بودند، با تحریک معارضان و ایجاد انقلاب جدید علیه نظام حاکم افراد و دست نشانده های خود را مجدداً در همان کشور روی کار می آوردند که باز هم در دستان آمریکا بود؛ همانند لیبی و تونس و مصر. اما وقتی انقلاب ایران را دیدند، رژیم صدام را علیه ایران تحریک کردند. در خصوص یمن نیز وضعیت به همین صورت شد. هر کس که قصد دارد انقلابی با رویکرد الهی و برای مردمش انجام دهد، باید از انقلاب ایران با رهبری امام خمینی (ره) الهام بگیرد که بدین صورت عزت کسب خواهد کرد و نمونه آن را در حزب الله لبنان و مقاومت فلسطین و یمن شاهد هستیم.

حوزه: نقش رهبری را در حرکت و به ثمر رساندن انقلاب اسلامی نسبت به انقلاب های اخیر جهان چگونه می بینید؟

طبیعتاً رهبران اساس هر نوع حرکت و جنبشی هستند؛ در وهله نخست شاهد حرکت جمعی و کورکورانه ملت ها هستیم و در وهله ثانی نیازمند رهبری سالم و مومن و مخلص و الهام بخش برای ملت ها هستیم که همانند رهبران ایران دنبال ابزارهای خارجی نیستند و از خداوند کمک میگیرند و ملت ها در صورت فقدان چنین رهبری با چالش و آشوب همانند کشور لیبی مواجه خواهند شد.

حوزه: چگونه می توان نقشه های دشمنان به ویژه آمریکا و صهیونیست ها را در برابر محور مقاومت خنثی کرد؟ آینده مقاومت و جهان اسلام را چگونه ارزیابی می کنید؟

توطئه های زیادی در منطقه خنثی شده است و این توطئه ها از طریق آگاهی و شناخت خنثی خواهد شد. آمریکا و اسرائیل و انگلیس دشمن ابدی هستند و باید از طریق جهاد و مسئولیت پذیری اسلامی و قرآنی و نبوی حرکت کرد تا بدین صورت توطئه ها خنثی شود؛ بدین صورت خطرات جنگ و تحریم ها خنثی می شود. آینده مقاومت طبق وعده الهی تمکن و قدرت در زمین است. ما مسیر اولیاء الله و دشمنان خود را می شناسیم و آینده ما پیروزی و نابودی رژیم های صهیونیستی و سعودی و اماراتی خواهد بود.

حوزه: نظر شما درباره شهید مجاهد حاج قاسم سلیمانی که جان خود را وقف فلسطین و آرمان های عادلانه ملت ها کرد، چیست؟

شهید سلیمانی نتیجه طبیعی انقلاب اسلامی بود و اگر انقلاب نبود شهدای مقاومت را نداشتیم که در جستجوی مقاومت از کشوری به کشور دیگر بدون منافع شخصی مجاهدت می کردند. شهید سلیمانی پرچمی از پرچم های انقلاب و نتایج انقلاب بود و شهادت وی الهام بخش مجاهدان و رزمندگان شد که به عنوان نقطه مثبت ادامه خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha