جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست خبری ستاد برگزاری انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

حوزه/ رئیس ستاد برگزاری نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: حوزه‌های انتخابیه می‌بایست شرایطی را دارا باشند تا نماینده خودشان را از بین فضلا داشته باشد؛ هر حوزه انتخابیه باید حداقل ۱۰۰ طلبه مشغول به تحصیلِ ساکن قم داشته باشد تا یک نماینده انتخاب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد برگزاری انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم یادگاری مبارک و کارآمدی است که در اواخر عمر مبارک امام خمینی قدس سره بنیانگذاری شد؛ رهنمودها و هدایت‌های خلف صالح امام، مقام معظم رهبری همچنان بر پویایی تصمیمات و برنامه‌های این مجمع افزوده است.

وی افزود: مجمع نمایندگان طلاب هر دوره اش ۴ سال می‌باشد و در طول ۴ ماه مانده به اتمام هر دوره آن بنا به دستور رئیس جامعه مدرسین فرآیند انتخابات انجام می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال، خاطرنشان کرد: در نیمه دوم آذر ۱۴۰۰ طی حکمی از سوی رئیس جامعه مدرسین ستاد برگزاری انتخابات نهمین دوره این مجمع تشکیل شد.

وی مسئله شیوع ویروس کرونا را تأثیرگذار در به تأخیر افتادن این انتخابات دانست و گفت: در نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱ و طی یک یا دو روز این انتخابات برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد برگزاری نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تصریح کرد: تشکیلات انتخابات، فرآیند و شرایط شرکت در آن سه محور اصلی مورد بحث ستاد برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب می‌باشد.

وی با اشاره به شرایط شرکت در انتخابات مجمع افزود: حوزه‌های انتخابیه می‌بایست شرایطی را دارا باشند تا نماینده خودشان را از بین فضلا داشته باشد؛ هر حوزه انتخابیه باید حداقل ۱۰۰ طلبه مشغول به تحصیلِ ساکن قم داشته باشد تا یک نماینده داشته باشد؛ در دوره هشتم ۱۴۵ حوزه انتخابیه را با این شرایط داشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال تصریح کرد: برای شهرهای دارای ۱۰۰ تا ۲۰۰ طلبه مشغول به تحصیل و ساکن در قم ۱ نماینده، ۲۰۱ الی ۴۰۰ طلبه دو نماینده، از ۴۰۱ الی ۸۰۰ طلبه سه نماینده و از ۸۰۱ طلبه به بالا می‌تواند ۴ نماینده انتخاب گردد.

رئیس ستاد برگزاری نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان داشت: ممکن است این اعداد در نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب تغییر کند.

وی گفت: از شرایط اصلی طلاب رأی دهنده در انتخابات مجمع دارا بودن حداقل یک و نیم سال تحصیل در حوزه علمیه قم و سکونت در این شهر است.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال اظهار کرد: داشتن حداقل سابقه ۵ ساله شرکت در دروس خارج یا داشتن مدرک تحصیلی سطح ۴ حوزه، اعتقاد به ولایت فقیه، سکونت در قم، ملبس بودن به لباس روحانیت، حسن سابقه و فرصت وقت گذاری برای طلاب و رسیدگی به مسائل آنان از شرایط کلی داوطلبان کاندید شدن در انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم می‌باشد.

وی با اشاره به وظایف این مجمع عنوان داشت: ارائه مشاوره به طلاب و فعالیت به عنوان حلقه وصل بین طلاب و مدیریت حوزه از وظایف اصلی مجمع نمایندگان طلاب می‌باشد.

رئیس ستاد برگزاری نهمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: طرح‌ها و برنامه‌های ارائه شده از سوی این مجمع به مدیریت حوزه ارائه شده و در تحولات آموزشی و پژوهشی مورد استفاده قرار گرفته اند؛ تأسیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه یکی از طرح‌هایی می‌باشد که از سوی مجمع نمایندگان طلاب پیشنهاد شده است.

وی در پایان تصریح کرد: ملاک در تعیین اینکه کدام طلبه اهل چه شهری محسوب شود شماره ملی طلاب می‌باشد؛ البته راه دیگر آن تأیید نمایندگان طلاب در دوره قبل مجمع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha