چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
تصاویر/ هیئت هفتگی علمای ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام عباسعلی پور در جمع طلاب، روحانیون و علمای ارومیه گفت: نباید فرمان رهبر معظم انقلاب در جهاد تبیین زمین بماند و در این مسئله باید منابع تبیین، عاملین به آن و مخاطبین تبیین مشخص شود.

به گزارش به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مهدی عباسعلی پور، شامگاه چهارشنبه در مراسم هیئت علمای ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، اظهار داشت: نگاه رهبر انقلاب به دین و انقلاب و جهان اسلام دیدگاه الهی است و لذا به همین دلیل هم در مسئله تبیین از لفظ جهاد که معنای دینی و الهی دارد استفاده کردند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان اینکه عدم وجود تبیین کمر اهل بیت را شکست، گفت: حضرت زهرا (س) شهیده تبیین است و شبانه به درب خانه انصار و صحابه مراجعه می‌کرد و حق امیرالمؤمنین را تبیین می‌کرد و آن‌ها را از جریانات مطلع می‌ساخت.

وی با تصریح بر اینکه نباید فرمان رهبر انقلاب در جهاد تبیین زمین بماند، اضافه کرد: در مسئله تبیین باید منابع تبیین، عاملین به آن و مخاطبین تبیین مشخص شود و نمی‌شود چشم بسته و بدون اطلاع بدان اقدام کرد و لازم است نگاه همه ما به انقلاب اتصال به ولایت الله و امام زمان (عج) باشد.

حجت الاسلام عباسعلی پور در ادامه به جایگاه و فضائل اهل بیت علیهم السلام اشاره کرد و گفت: امام هادی علیه السلام در تفسیر آیه ۲۷ سوره مبارکه لقمان فرمودند: منظور از "کلمات الله" ما اهل بیت هستیم که فضائل ما قابل شمارش و درک نیست، و لذا برخی علمای اهل سنت و اکثر کتب تفسیری شیعه در ذیل آیه " فَتَلَقَّیٰ آدَمُ مِنْ رَبِّهِ کَلِمَاتٍ فَتَابَ عَلَیْهِ " بیان کرده‌اند که خداوند به آدم اسامی مبارک اهل بیت را یاد دادند.

وی اضافه کرد: عمده زیارت نامه‌ها و دعاهای وارده ما را به این مسئله دلالت می‌کند که اهل بیت (ع) ظروف حکمت الهی هستند؛ در زیارت جامعه کبیره بیان می‌کند که ملائکه به خانه اهل بیت علیهم السلام رفت و آمد دارند و همچنین در دعای ندبه حضرات معصومین را سبب متصل غیر خداوند بر پروردگار معرفی می‌کنند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی بیان کرد: آنچه که اهل بیت (ع) بیان می‌کنند برگرفته از کلام الهی است، و لذا حضرات معصومین عامل فیض الهی بر بشر هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha