چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
همایون سامه یح نجف‌آبادی

حوزه/ نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: یهودی‌ستیزی در اروپا موجب شده که در برخی از کشورها مانند فرانسه شاهد مهاجرت یهودیان هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، همایون سامه یح نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز در همایش منزلت ادیان و مذاهب در جمهوری اسلامی با نگاهی به بیانیه گام دوم انقلاب که در سالن همایش‌های دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: بیانیه گام انقلاب را رهبر انقلاب در سال ۷۹ صادر کردند که در آن تذکراتی در زمینه معنویت و سایر امور دادند و اگر به این بیانات خوب توجه می‌شد نیازی به بیانیه گام دوم نبود.

وی ادامه داد: عدالت‌محوری یکی از محورهای اصلی بیانیه گام دوم انقلاب است، عدالتی که منشأ آن از حکومت امام علی (ع) است.

نجف‌آبادی با بیان این که حمایت روحانیت شیعه از جامعه اقلیت یهودیان بعد از انقلاب بیش از قبل انقلاب شده است، تصریح کرد: پیش از انقلاب هر زمانی که مشکلی به وجود می‌آمد این روحانیون بودند که وارد عمل می‌شدند و بعد از انقلاب هم امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب نیز این حمایت‌ها را به نحو خوبی انجام می‌دادند.

وی با بیان این که یهودیت با صهیونیسم تفاوت دارد، ابراز داشت: حزب صهیونیسم در ۱۰۰ سال گذشته به وجود آمده و تنها به نام یهودیت به مردم ستمدیده ظلم می‌کند.

نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: آزادی لازم به جامعه یهودیان از ابتدای انقلاب توسط رهبر کبیر انقلاب داده شد و همواره ایشان از اقلیت‌های مذهبی حمایت کردند.

وی ابراز داشت: تدریس دینی ما در مدارس به‌خوبی انجام می‌شود و آموزش‌وپرورش نیز همکاری خوبی در این زمینه دارند.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جامعه یهودی در مبارزات انقلابی حضور فعال داشت و افتخار تقدیم شهید به انقلاب را داشتیم.

وی افزود: در جنگ تحمیلی نیز جامعه یهودی شهید، اسیر و جانباز برای امنیت کشور داد.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از خبرسازی‌های جعلی علیه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در دنیا در خصوص حقوق بشر اقلیت‌های مذهبی در ایران حرف‌های کذبی زده می‌شود.

نجف‌آبادی افزود: یهودی‌ستیزی به هیچ عنوان در ایران وجود ندارد و بدون هیچ مشکلی یهودیان در بخش‌های مختلف جامعه به کار گرفته می‌شوند.

وی بیان داشت: یهودی‌ستیزی در اروپا موجب شده که در برخی از کشورها مانند فرانسه شاهد مهاجرت یهودیان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha