یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شمشیر ذو الفقار حضرت امیرالمومنین (ع)

حوزه/ یکی از روزنامه‌های الکترونیکی اندونزیایی در سر مقاله خود، شمشیر "ذوالفقار" متعلق به حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) را یکی از نمادهای تاریخ اسلامی توصیف کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، یکی از روزنامه‌های الکترونیکی اندونزیایی در سر مقاله خود، شمشیر "ذوالفقار" متعلق به حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) را یکی از نمادهای تاریخ اسلامی توصیف کرد.

روزنامه "اریک نیوز" در مقاله‌ای با عنوان "علی بن ابی طالب و شمشیر ذولفقار، دو سرچشمه ای هستند که اعتقادات را توضیح می‌دهند"، گفت: این شمشیر را حضرت امیرالمومنین (ع) به عنوان هدیه‌ای ارزشمند از حضرت نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در جنگ احد دریافت کردند.

این روزنامه ادامه داد: این شمشیر قبل از رسیدن حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) به حکومت امت اسلامی، در جنگ‌های زیادی در دستان وصی رسول الله (ص) بوده است تا اینکه آن حضرت در ۲۱ رمضان سال ۴۰ هجری به شهادت رسیدند.

روزنامه اندونزیایی تصریح کرد: بر اساس جایگاه امامت، این شمشیر بعد از شهادت امام علی (ع) به فرزندش امام حسن (ع) و بعد امام حسین (ع) منتقل شد. بعد از شهادت امام حسین (ع) در سرزمین کربلا در سال ۶۱ هجری، این شمشیر به امام سجاد (ع) رسید و بعد از آن امام به ائمه معصومین منتقل شد تا به دست حضرت امام مهدی (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) آخرین رهبر مسلمانان در آخر الزمان رسید.

این روزنامه در پایان بیان داشت: کلمه " ذو الفقار" برگرفته از ریشه عربی و به معنی "جدا سازی" و "تقسیم" است، به گونه‌ای که شمشیر ذوالفقار نماد جدایی حق از باطل به شمار می‌رود و بحث بزرگی در جهان اسلام در مورد شایستگی دو تیغ این شمشیر در تقسیم ایمان مردم به دو قسمت، مطرح است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha