چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
جهاد تبیین

حوزه/ معاون آموزشی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) گفت: نخبگان حوزوی و دانشگاهی فرآیند شکل‌گیری انقلاب را تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمدجواد یاوری امروز در مراسم جشن چهل و سومین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که توسط مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع)، دانشگاه باقرالعلوم (ع) و قرارگاه اساتید انقلابی در کنار قبور مطهر شهدای بی نشان دانشگاه باقرالعلوم (ع) دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب و آرزوی موفقیت برای افرادی که به دنبال تحقق اهداف انقلاب اسلامی هستند، اظهار داشت: با توجه به تاکید و فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، پرداختن به مساله جهاد تبیین از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام یاوری بیان کرد: خواسته مقام معظم رهبری از جریان نخبگانی، دانشگاهی و طلاب حوزه علمیه این است که فرآیند شکل‌گیری انقلاب را در جامعه تبیین کنند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: جامعه نخبگانی و دانشگاهی باید علاوه بر تبیین فرآیند شکل‌گیری انقلاب، محاسن، آثار و برکات ریشه‌های انقلاب اسلامی را نیز تبیین کنند، همچنین در این راستا نیز یک رسانه، استاد، طلبه، حوزه علمیه و کارمند نیز می‌تواند تبیین گر باشد.

حجت الاسلام یاوری با اشاره به اینکه یکی از نکات مهم انقلاب و مسأله‌ای که همواره امام خمینی (ره) روی آن تاکید داشتند، تشکیل حکومت اسلامی بود، خاطرنشان کرد: این انقلاب برگرفته از قیام سیدالشهدا (ع) است و باید ابعاد مختلف این مهم مورد بررسی و تبیین قرار گیرد.

عضو گروه علمی تاریخ مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) تصریح کرد: این انقلاب مدیون مردم و جانفشانی آنان است و باید به گونه‌ای نشان دهیم که میراث‌دار این راه امام (ره) باشیم.

وی گفت: اندیشه بنیادین امام خمینی (ره) این بود که موضوع ولایت فقیه، که از دیربارز مطرح شده بود را بسط داد و به انقلاب اسلامی رساندند تا امروز قوانین اسلامی مبتنی بر آن شکل گرفته و اجرایی شود.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که به همت روابط عمومی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) و امور فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم (ع) و با همکاری قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی و شبکه روشنا با حضور جمعی از مردم پردیسان و کارکنان دفتر تبلیغات اسلامی در آستانه چهل و چهارمین چلچراغ انقلاب اسلامی در کنار قبور مطهر دو شهید بی نشان دانشگاه باقرالعلوم (ع) برگزار شد، گروه سرود همخوانی پرچم‌داران زینبی مسجد حضرت زینب (س) به اجرای برنامه پرداختند و در پایان حجت الاسلام محمدباقر علیزاده مدیر مسئول قرارگاه اساتید و طلاب انقلابی ضمن توضیحاتی درباره وضعیت فرهنگی پردیسان و مساجد فعال آن از همکاری مجموعه دانشگاه باقرالعلوم (ع) و مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) قدردانی کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha