شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بر صغیر کے علماء و اسلامک اسکالرز

حوزه/ جمعی از روحانیون منطقه شبه قاره با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران تاکید کردند جمهوری اسلامی در چند دهه گذشته توانسته در عرصه‌های مختلف موفق باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به مناسبت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن موسوی صفوی، حجت الاسلام و المسلمین سید شهنشاه حسین نقوی و حجت الاسلام و المسلمین روح ظفر رضوی عالمان برجسته منطقه شبه قاره درباره انقلاب اسلامی ایران به سوالات بخش اردو خبرگزاری حوزه پاسخ دادند که تقدیم خوانندگان محترم تقدیم می‌شود:

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن موسوی صفوی، رئیس انجمن شرعی شیعیان جامو و کشمیر:

ارادت و عاطفه مردم کشمیر نسبت به انقلاب اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست. مردم کشمیر برای انقلاب اسلامی احترام زیادی قائل هستند. دلیل اصلی این امر این است که این انقلاب بر اساس قرآن و سنت و اعتقاد به امامت و ولایت است. یکی دیگر از انگیزه‌های مهم کشمیری‌ها با این انقلاب، شخصیت برگزیده امام خمینی بنیانگذار انقلاب است.

از قرن‌ها قبل کشمیر و ایران باهم ارتباط خوبی دارند. مردم کشمیر با ایران پیوندهای مذهبی و فرهنگی دارند. ایران همواره برای روابط با کشمیری‌ها اهمیت ویژه ای قائل بوده است. در زمان حضرت امام خمینی، رهبر معظم انقلاب اسلامی به امر ایشان به کشمیر آمده بود، سفر ایشان به کشمیر از نظر اتحاد ملی یک سفر تاریخی است. دو مرکز مذهبی کشمیر که مقام معظم رهبری به آن عنایت و اهمیت ویژه ای داشت مسجد جامع سرینگر و حسینیه مرکزی «بودگام» بود.

انقلاب اسلامی ایران به فضل الهی همواره در حال عبور از نقاط پیشرفت و شکوفایی است. نیروهای استکباری ضداسلامی جهان برای منحرف کردن مردم ایران و برای جلوگیری از فعالیت‌های مقام معظم رهبری و امام خمینی تلاش فراوانی کردند. تمام مرزهای کینه و دشمنی را نسبت به ایران پشت سر گذاشتند اما به فضل الهی هیچ لغزشی در عزم و ایمان مردم غیور ایران و رهبری ایران رخ نداد. خداوند انقلاب اسلامی را از شر دشمنان نگهدارد.

حجت الاسلام والمسلمین روح ظفر رضوی محقق و عالم برجسته بمبئی هندوستان:

ما در ایران زندگی کرده‌ایم و شاهد بودیم که مسیرهایی که دنیا در آن پیشرفت کرده است، ایران نیز پیشرفت کرده است. ‏واقعیت این است که پیشرفت ایران در عرصه علم را‬ هیچکس نمی‌تواند کتمان کند. امروزه در جهان المپیادهای گوناگونی در عرصه‌های مخلتف برگزار می‌شود، دانشجویان و شیر مردان ایران نیز در آن مسابقات و المپیادها شرکت می‌کنند و مقامات اول تا سوم را در مسابقات فیزیک، شیمی و دیگر مسابقات کسب می‌کنند. موفقیت شیر مردان ایرانی در همه این رشته‌های علوم و ریاضی گواه بر هماهنگ بودن نظام آموزش و پرورش ایران با دنیاست و می‌توان گفت با ماندن در قلمرو اسلام از همه جلوتر حرکت و پیشرفت کرد.

همچنین اگر به نظام اقتصادی نگاه کنیم، در دنیای امروز ایران با رعایت شریعت و قوانین اسلام نظام بانکی و نظام اقتصادی خود را نظم داده که در مقابل تمام دنیا ارائه شده است و در هیچ بخشی شکستی وجود ندارد و ایران نظام بانکی را در طبق نظام اسلامی اداره می‌کند.

ایران در زمینه اقتصادی، در نظام سیاسی و در هر حوزه زندگی با شرایط فعلی پیشرفت کرده است. به ویژه در دوران کرونا، در ساخت واکسن، نیز پیشرفت کرده و به موفقیت رسیده است.

در عرصه ورزش می‌بینید که ایران در هر رشته ورزشی که اسلام اجازه آن را داده و در محدوده شرع است، چقدر پیشرفت داشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهنشاه حسین نقوی عالم برجسته پاکستانی و خطیب مسجد باب العلم کراچی:

آسایش بدن با زندگی دنیوی پیوند خورده و تکامل و بهبود روح با زندگی دنیوی و اخروی پیوند خورده است. برای اینکه یک فرد موفق بتواند جامعه‌ای موفق را بسازد، همه این جنبه‌ها را باهم حمل کند. زندگی‌ای که در آن رابطه با پروردگار، دلبستگی با خانواده و عدالت با خود و اعتدال با جامعه، داشته باشد؛ یک زندگی پسندیده است.

انقلاب اسلامی ایران در قرن حاضر نشان داده است که بهتر از همه کشورهای اسلامی قادر به دستیابی به این اهداف است. اما دستیابی به این هدف و اصل آن مستلزم گام‌های بعدی و نیازمند تلاش بیشتر و عملکرد بهتر است.

در عصر ما، خداوند در قالب انقلاب اسلامی یک سیستم حکومتی موفق و جامعه‌ای بهتر، لطف و هدایت کرده است.

ما می‌خواهیم، سبک زندگی قرآنی در همه کشورهای اسلامی به طور خاص و در همه کشورها جهان به طور عام مشاهده شود و به همین منظور از رهبران و مردم جهان برای پیوستن به صفوف جامعه قرآنی و همچین توجه به سیره پیامبر اکرم و فداکاری‌های ائمه در شکل گیری این جامعه دعوت می‌کنیم تا در جهان جوامع بر اساس آموزه‌های قرآنی و اصول اسلامی شکل بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha