پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
دومین نشست آیت الله سعیدی با مدیران رسانه های خبری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قم پیوند خانه، مسجد و مدرسه را پیوندی ارزشمند و اصیل دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم در ارتباط تصویری با ششمین اجلاس استانی نماز قم که در شهرستان کهک برگزار شد، گفت: امیدوارم این نشست باعث خیر و برکت و اقامه نماز در سطح بهتر و بیشتری باشد و در پرتو اقامه این فریضه الهی ان‌شاءالله منکرات و زشتی‌ها هم رخت برمی بندد.

وی افزود: پیوند خانه، مسجد و مدرسه یک پیوند محتوایی و ارزشمند و اصیل است. خانه اولین محیطی است که انسان با آنجا انس می‌گیرد، در آنجا اولین مراحل رشد و تربیت را طی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قم خاطر نشان کرد: مسجد دومین جایی است که انسان در آنجا حضور پیدا می‌کند، با مؤمنین ارتباط برقرار می‌کند، چه در سنین کودکی و نوجوانی که با والدین به مسجد می‌رود و چه در وقتی که خود انسان مستقل و بزرگ می‌شود، اوقات نماز، مراسمی که در مساجد برگزار می‌شود، کارهای خیری که در مسجد انجام می‌شود.

وی با اشاره به نقش مدرسه در تعلیم و تربیت انسان‌ها اظهار داشت: مدرسه جایی‌است که انسان برای تعلیم و تربیت و فراگیری علوم به طور خاص در آن حضور پیدا می‌کند، با معلمان، آموزگاران عزیز، کسانی که برای رشد این جامعه فرصت‌های خود، سلامتی خود، عمر خود و امکانات خود را بسیج می‌کنند تا این نسل پاک و عزیز ما به رشد و موقعیت خوبی برسند.

امام جمعه قم، خاطر نشان کرد: این سه محور و این سه کانون به لحاظ تأثیرگذاری ای که در تقویت انسان، حفظ انسان از آسیب‌ها و بلاها و شکل‌گیری فعالیت‌ها و هماهنگ شدن کارهایی که انسان بنا است انجام دهد، بسیار مهمی دارد و اگر چنانچه این سه محور و سه کانون با هم همراه باشند، تأثیر مهمی در زندگی فردی و اجتماعی انسان و جامعه ما می‌گذارند.

وی با اشاره به آفت‌های جدا بودن این سه رکن از یکدیگر گفت: اگر چنانچه هریک از اینها منفصل از هم کار کنند، کار جزیره‌ای باشد و هماهنگ نباشند کار به سامان نخواهد رسید، کارها منطقی و سالم پیش نخواهند رفت، بنابراین یکی از وظایف مهم هماهنگ شدن این سه مرکز، ارتباط داشتن این سه مرکز با یکدیگر است. هیچ وقت اولیا مدرسه از منزل و از خانواده دانش آموزان بی خبر نیستند، هیچگاه امام جماعت مسجد از مدرسه‌ها بی‌خبر نیست، در هماهنگ کار کردن این سه محور خیر و برکاتی است که ما اساس انقلابمان و نهضتمان با هماهنگی این سه محور اصیل و مهم تأسیس شده است و انقلابمان شکل گرفته است.
۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha