شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید مهدی میرباقری

حوزه/ خطیب حرم مطهر رضوی گفت: کسی که نسبت به مقام و جایگاه امیرالمومنین(ع) شناخت پیدا کند در واقع حقیقت ایمان را درک کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری، در میلاد یگانه مولود کعبه، مولی الموحدین حضرت امیرالمومنین (ع) که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به مقام و جایگاه والای مولای متقیان حضرت علی (ع) بیان کرد: خداوند به امیرالمومنین (ع) فضایلی عنایت کرده است که کسی نمی‌تواند آن فضائل را بشمارد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف شیعیان آشنایی با فضائل امیرالمومنین (ع) است، اظهار کرد: کسی که در مسیر شناخت امیرالمومنین (ع) گام بردارد، مورد رحمت خدا قرار می‌گیرد.

این کارشناس دینی عنوان کرد: در روایات اسلامی آمده است کسی که به یکی از فضائل امیرالمومنین (ع) اقرار و آن را برای دیگران نقل کند خداوند گناهان او را می‌بخشد.

امیرالمومنین (ع)؛ چراغی برای هدایت نسل بشر

وی در ادامه اظهار کرد: هنگامی که قرار شد حضرت آدم (ع) به زمین هبوط کند او نگران هدایت فرزندان خود بر روی زمین بود و خداوند به او وعده داد که چراغی برای هدایت نسل بشر بر روی زمین بفرستد که طبق روایات معصومین (ع) منظور از این چراغ هدایت وجود مقدس امیرالمومنین (ع) بوده است.

این مدرس حوزه علمیه افزود: کسی که تحت ولایت این چراغ هدایت قرار گرفت هدایت می‌شود و به سعادت و رستگاری دست پیدا می‌کند ولی کسی که از این هدایت الهی رویگردان شود در زمره افراد گمراه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از سیصد آیه در قرآن کریم به فضائل امیرالمومنین (ع) اشاره دارد، اذعان کرد: طبق روایات اسلامی منظور از «ذکر» در قرآن کریم وجود مقدس امیرالمومنین (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به آیه ۱۲۴ سوره مبارکه طه؛ «وَ مَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِکْرِی فَإِنَّ لَهُ مَعِیشَةً ضَنْکاً وَ نَحْشُرُهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ أَعْمی‌» اظهار کرد: در این آیه خداوند متعال فرموده است هر کس از یاد من رویگردان باشد زندگی سخت و پرمشقتی خواهد داشت و در روز قیامت نیز نابینا محشور می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر منظور از ذکر همانطور که در روایات آمده امیرالمومنین (ع) باشد بنابراین منظور از این آیه این است که هر کس از این چراغ هدایت الهی روی برگرداند زندگی سعادت مندانه‌ای نخواهد داشت و روز قیامت نیز به صورت کور وارد صحرای محشر خواهد شد.

ولایت امیرالمومنین (ع) یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی است

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه منظور از متقین در قرآن کریم شیعیان و پیروان امیرالمومنین (ع) هستند، ابراز کرد: کسی که تحت ولایت امیرالمومنین (ع) است همواره دلی آرام دارد و در هیچ شرایطی آرامش و ایمان قلبی خود را از دست نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ولایت امیرالمومنین (ع) یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی است و کسی که قدر آن را نداند در واقع کفران نعمت کرده و به عقوبت الهی گرفتار خواهد شد.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha