شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
عادل زاده مبارز انقلابی

حوزه / مبارز دوران پیش از انقلاب گفت: اولین جرقه انقلاب هرمزگان در میناب زده شد.

غلام‌حسین عادل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه از بندرعباس، اظهار کرد: بنده متولد میناب هستم و مبارزه انقلابی من از سال ۱۳۵۵ در میناب آغاز شد.

وی عنوان کرد: در جلسات مختلفی که حضور داشتم، صوت ضبط شده جلسه‌های را جمع‌بندی و دسته‌بندی می‌کردم و علاوه در سطح شهر بندرعباس در شهرستان میناب نیز توزیع می‌کردم.

مبارز دوران پیش از انقلاب بیان کرد: اولین جرقه انقلاب در استان هرمزگان از شهرستان میناب همزمان با شهادت فرزند امام خمینی (ره) (سید مصطفی) زده شد. اولین جلسه در مسجد انقلاب میناب برگزار شد و سخنران جلسه نیز حاج آقای درویشی بود.

عادل‌زاده تصریح کرد: شبی که مبارزان انقلابی میناب توسط ساواک دستگیر شدند، به مدت هفت روز به همراه مبارزان در مسجدی تجمع و اعتراض کردیم و سعی می‌کردیم با جذب مردم از بازار و محلات، ضربه بزرگی به رژیم طاغوت در میناب بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری یکدیگر این عمل انجام شد و تمام هزینه تحصن‌ها و تجمعات نیز توسط خود مردم متدین میناب تأمین می‌شد. خلاصه پس از هفت روز و به دستور آیت‌الله صدوقی، تحصن شکسته شد.

مبارز دوران پیش از انقلاب اظهار کرد: اعلامیه‌های حضرت امام در بندرعباس چاپ می‌شد. من از چاپ کننده‌ها اعلامیه‌ها را می‌گرفتم و به دست مبارزان، روحانیون مبارز و انقلابیون می‌رساندم.

عادل‌زاده گفت: خانم بنده نیز یکی از فعالان انقلاب در هرمزگان و میناب بود و از سال ۱۳۵۵ فعالیت خود را آغاز کرد. ایشان در جلسات انقلابی حضور فعالی داشتند و برنامه‌های فرهنگی زیادی در میان بانوان آن زمان انجام دادند.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha