سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حضرت زینب سلام اللہ علیہا

حوزه/ مدرس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی جامعه المصطفی العالمیه گفت: صبر در برابر مشکلات و مصیبت‌ها نیازمند یک پشتوانه معرفتی است که این امر یکی از ویژگی‌های حضرت زینب (س) بود.

طاهره عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در شب رحلت جانسوز حضرت زینب (س) اظهار داشت: صبر یکی از محبوبترین اعمال در پیشگاه خداوند است که بیش از هفتاد بار در قرآن ذکر شده است. در این خصوص در آیات و روایات بسیاری، به صبر و شکیبایی در برابر مشکلات و مصیبت‌ها اشاره شده و صبر، به منزله سر برای بدن معرفی شده است چراکه صبر نقش مهمی در رسیدن انسان به کمالات را دارد.

وی افزود: در احادیث و روایات پیامبر و ائمه معصوم (ع)، برای دارندگان صفت صبر و بردباری، ثواب و اجر بی شماری در نظر گرفته شده است.

استاد حوزه، ادامه داد: در روایتی از پیامبر اکرم (ص) آمده است که فرمودند: چه نیکو سلاحی است صبر و دعا برای مؤمن.

وی با بیان اینکه صبر همراه با معرفت بعنوان یکی از ویژگی‌های صبر حضرت زینب (س) است گفت: منظور از معرفت این است که انسان بداند در پس آنچه برایش اتفاق می‌افتد چه حقیقت و حکمتی نهفته است، پس از آن می‌تواند در برابر سختی‌ها صبر و شکیبایی کند.

عبداللهی ابراز داشت: صبر در برابر مشکلات و مصیبت‌ها نیازمند یک پشتوانه معرفتی است. از این رو یکی از جملات مهم و کلیدی حضرت زینب (س) در صحنه عاشورا که نشان دهنده صبر همراه با معرفت این بانوی بزرگوار است این بود که حضرت فرمود: «الحمدلله الذی اکرمنا بالشهاده». سپاس خدایی را که ما را با شهادت گرامی دانست.

پژوهشگر جامعه الزهرا (س) تاکید کرد: تنها این نوع نگاه است که سبب می‌شود این بانوی بزرگوار در اوج مصیبت‌ها و داغهای وارده در صحنه جنگ، صبری جمیل از خود نشان دهد.

مدیر گروه علمی تربیتی علوم قرآن و حدیث بنت الهدی جامعه المصطفی العالمیه، به یکی از جلوه‌های صبر پرداخت و گفت: زینب کبری (س) وقتی در کاخ یزید حاضر شد و یزید به او گفت که دیدی خداوند با شما چه کرد و در کربلا چه برسرتان آمد؟ حضرت فرمود: ما رأیتُ اِلا جَمیلاً. من چیزی جز زیبایی ندیدم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha