یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
همایش "نقش مراجع و روحانیون در حمایت از آوارگان" در نجف اشرف

حوزه/ همایشی با عنوان "نقش مراجع و روحانیون دینی در حمایت از مسائل آوارگان" در حمایت از آوارگان در نجف اشرف برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، همایشی با عنوان "نقش مراجع و روحانیون دینی در حمایت از مسائل آوارگان" از سوی سازمان صدای ژنو برای واکاوی نقش آیت الله العظمی سیستانی، عتبات مقدسه و لبیک گویان به ندای مرجعیت در حمایت از آوارگان در نجف اشرف برگزار شد.

در این همایش شماری از شخصیت‌های دینی، سازمان‌های جامعه مدنی و آستان مقدس حسینی و نمایندگان مراجع و ادیان حضور داشتند.

سعد الدین البناء نماینده آستان مقدس حسینی در این همایش، ضمن تأکید بر ضرورت توجه و حمایت از آوارگان و افراد بی خانمان، گفت: اسلام اولین حامی آوارگان بوده و اولین کسی است که برای آنها قانون تعیین کرده است و بعد از آن قوانین حقوق بشر، قوانین سازمان ملل و سازمان‌های بین المللی صادر شد.

وی افزود: آستان مقدس حسینی تمامی امکانات و نیازمندی‌های برادران آواره، از جمله مواد غذایی، نوشیدنی و پوشاک فراهم کرده و حمایت مستمر داشته است و اردوگاه آوارگان از نمایندگان و معتمدان آیت الله سیستانی تشکر کردند.

از سوی دیگر دکتر حیدر القریشی رئیس نمایندگی "الجامعة الاسلامیه" در شهر بابل و مربی بین المللی سازمان صدای ژنو، گفت: آیت الله سیستانی سوپاپ اطمینان هستند و ایشان ۲۰ توصیه برای رزمندگان بیان کردند و خواستار عطوف و مهربانی با تمامی اقشار ملت عراق شدند. هر کس این توصیه‌ها را مطالعه کند، متوجه می‌شود که این توصیه‌ها از آنچه غرب به عنوان قانون بین المللی حقوق بشر به آن مباهات می ورزد، فراتر رفته است.

در سازمان صدای ژنو، توصیه‌های آیت الله سیستانی را در دستور العمل قرار می‌دهیم

وی ادامه داد: آیت الله سیستانی بر موضوع آوارگان و حفظ اموال آنها تأکید کردند و ما در سازمان صدای ژنو، این توصیه‌ها را به عنوان دستور العمل و اولویت خود قرار می‌دهیم.

القریشی تصریح کرد: توصیه‌های معظم له، مبنای اصلی این همایش است و ما از طریق این همایش می‌خواهیم به مسلمانان و پیروان ادیان دیگر این پیام را برسانیم که حضرت امیر المومنین (علیه السلام) در نامه خود به مالک اشتر، فرمودند: «الناس صنفان: إمّا أخ لک فی الدین، أو نظیر لک فی الخلق»، (مردم دو نوع هستند؛ یا برادر دینی تو هستند، یا مانند تو هستند در آفرینش). این سخن در سازمان مورد توجه و اهتمام قرار دارد.

قیس الشیخ بدر نماینده رئیس طایفه صابئین مندائی در عراق و جهان گفت: آوارگان جزء خانواده ما هستند و ما باید به آنها رسیدگی کرده و برای بازگشت آنان به خانه و کاشانه خود زمینه سازی کنیم.

وی ادامه داد: وظیفه روحانیون دینی، فرهنگ سازی و زمینه سازی و امداد رسانی برای آوارگان و مطالبه عدالت و مساوات است تا این قشر به حقوق خود دست یابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha