سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
احمدجو

حوزه / کارگردان سریال «روزی روزگاری» گفت: به دلیل سال‌ها حضور در جنگ تحمیلی، این حوزه جزو علایق من در فیلمسازی است.

امرالله احمد جو، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون سینمای دفاع مقدس اظهار کرد: به سینمای دفاع مقدس علاقه بسیاری دارم. دلیل این گرایش نیز کاملاً روشن است، چون هشت سال دفاع مقدس را از نزدیک لمس کرده و هر آنچه از آن به یاد دارم تجربه‌های واقعی است، البته بیشتر حضور من در جنگ مربوط به جبهه‌های کردستان می‌شود ولی به صورت داوطلبانه برخی جبهه‌های جنوب را هم حضور داشته‌ام.

وی افزود: دلبستگی من به سینمای دفاع مقدس تا به آن اندازه بود که وقتی اولین فرزندم به دنیا آمدم طرحی در ذهنم شکل گرفت تا بر مبنای آن فیلمنامه‌ای را به رشته تحریر درآورم. این اثر سناریو سریالی با نام «تولد» شد که من آن را تقدیم به رزمندگان کرده بودم، اما افسوس این سناریو به خط تولید نرسید هرچند چندین بار تا آستانه ساخت پیش رفت ولی به عمل نینجامید.

این کارگردان ادامه داد: این سناریو را بسیار دوست دارم و حتی آن را بهترین کار تمام عمرم می‌دانم، بنابراین تمام تلاش خواهم کرد تا در نهایت بتوانم آن را بسازم. قصه این مجموعه درباره رزمنده‌ای است که باید از چند نوزاد یک روزه در شهر مرزی نگهداری کند.

وی درباره تولیدات سینمای دفاع مقدس چنین توضیح داد: در سال‌هایی که جنگ وجود داشت طبیعی بود کارهایی تولید شود که به واسطه آن بتوان مخاطب را تهییج کرد در این ایام کارهای شعاری بسیاری ساخته شد که عمدتاً کیفیت لازم را نداشتند، ولی با پایان جنگ به مرور کارهای خوبی در این حوزه تولید شد که نگاهی واقعی به دفاع مقدس داشتند. این راه همچنان ادامه خواهد داشت و ما کارهای بسیاری خوبی را در این ژانر به امید خدا شاهد خواهیم بود، چون وسعت دفاع مقدس بی‌پایان است.

این فیلمساز در پاسخ به این سوال که آیا برای ساخت فیلمی در این حوزه حتماً باید آن را تجربه کرد یا اینکه فیلمسازان جوان هم قادرند در این حوزه کار کنند؟ تصریح کرد: روشن است فیلمسازان جوان هم قادرند در این حوزه فعالیت کنند، اما فیلم‌سازانی که جنگ را به صورت واقعی درک کرده باشند مطمئناً بسیار بهتر قادرند در این حوزه کار کنند.

این فیلمساز در انتها تاکید کرد: سینمای غرب با گذشت ۷۰ سال هنوز درباره جنگ جهانی دوم فیلم و سریال می‌سازد، اما ما در این رابطه چه کار کرده‌ایم؟ این کم کاری در شرایطی است که دفاع مقدس ما از همه جهات قابل قیاس با دیگر جنگ‌های دنیا نبود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha