شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حوزه علمیه خواهران بویین زهرا

حوزه / مدیر مدرسه علمیه خواهران حضرت امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا از آغاز پذیرش طلبه در این مدرسه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم احمدی مدیر مدرسه علمیه شهرستان بویین زهرا صبح امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) خواهران شهرستان بویین زهرا گفت: یکی از رسالت‌های اصلی و ذاتی حوزه‌های علمیه بحث تبلیغ و تبیین است و قطعاً یکی از مصادیق تبیین، بیانیه گام دوم رهبری می‌باشد که طلاب موظفند اهداف بیانیه را اولاً خودشان مطالعه کنند و آگاه شوند و ثانیاً در مناسب‌ها و فرصت‌های مختلف آن را برای گروه‌های مختلف جامعه و البته با بیان و ابزاری متعدد و متفاوت بازگو و تبیین نمایند.

وی خاطرنشان کرد: خودسازی و تزکیه نفس مهم‌ترین مؤلفه در موفقیت این رسالت است، چرا که تا انسان خودش را به لحاظ روحی و معنوی به مراتبی از کمال نرساند، اثری را که باید بر مخاطب بگذارد نخواهد داشت.

مدیر مدرسه علمیه خواهران شهرستان بویین زهرا به آغاز پذیرش طلاب در حوزه علمیه خواهران اشاره و بیان کرد: مدرسه علمیه خواهران امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ از بین بانوان واجد شرایط طلبه خواهر می‌پذیرد. مقطع تحصیل در این واحد آموزشی سطح ۲ معادل لیسانس بوده و مدت تحصیل ۵ سال می‌باشد.

خانم احمدی بیان کرد: شرایط لازم جهت تحصیل در حوزه علمیه، حداقل معدل ۱۴ و حداکثر سن ۴۰ سال می‌باشد.

وی ادامه داد: اساتید این واحد آموزشی فارغ‌التحصیل این مدرسه بوده‌اند و همگی حداقل از تحصیلات سطح ۳ برخوردارند.

وی اظهار کرد: سوالی که اغلب مراجعین دارند در مورد تکلیف فارغ‌التحصیلان می‌باشد که آینده شغلی آنها چه خواهد بود؟ در پاسخ به این عزیزان باید بگوییم اعتباری که مدرک حوزوی دارد با مدرک دانشگاهی یکی بوده و می‌توانند با شرکت در آزمون‌های استخدامی مرتبط با تحصیلات حوزوی و موفقیت در آزمون‌ها، مشغول کار شوند، به ویژه آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش. برخی از طلاب فارغ‌التحصیل هم اکنون در مدارس شهرستان به عنوان آموزگار، دبیر و معاون مدرسه اشتغال دارند.

آغاز پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران بویین زهرا

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha