دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
سرکار خانم مطوس

حوزه / سرپرست حوزه علمیه خواهران خوزستان گزارشی از فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران استان در دوران سرپرستی خود ارائه داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، خانم فاطمه مطوس، در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با مدیران مدارس علمیه استان خوزستان، به بیان گزارشی از فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران استان خوزستان پرداخت و بیان کرد: یکی از فعالیت‌های حوزه علمیه خواهران در دوران سرپرستی بنده حفظ و ارتقای سطح تعاملات با سازمان‌ها و نهادهای مختلف از جمله استانداری، دفتر نماینده ولی‌فقیه، سازمان تبلیغات، دفتر تبلیغات، اداره کل اوقاف، مرکز خدمات حوزه علمیه برادران و اداره کل آموزش‌وپرورش است.

وی افزود: قطعاً مدارس علمیه خواهران در سطح استان قطب‌های بسیار خوب فرهنگی هستند که در کنار ائمه محترم جمعه، هیئت امنا و مؤسسین می‌توانند کار فرهنگی درخور تقدیر انجام داده و تأثیرگذار باشند.

خانم مطوس، در ادامه گفت: ما در سازمان‌دهی دو محور اصلی را سرلوحه کار خود قراردادیم که اولین آن‌ها که یکی از محورهای اصلی برای موفقیت هر مدیر است استعدادیابی طلاب است چراکه یک مدیر باید استعداد تک‌تک طلاب را شناخته و در راستای آن‌ها برنامه‌ریزی کرده باشد و محور دوم کادر سازی و سازمان‌دهی کادر است.

وی، به قبولی و ورود ۵۰۰ نفر از حوزه علمیه خواهران اعم از اساتید، کادر و طلاب در اداره آموزش‌وپرورش، اشاره کرد و عنوان داشت: امیدواریم که ارتباط این افراد با مجموعه حوزه علمیه خواهران قطع نشود و باهمت والای مدیران مدارس علمیه بتوانیم آموزه‌های اخلاقی و درسی مورد نیاز آن‌ها را در اختیارشان قرار دهیم تا از این آموزه‌ها در تربیت دانش آموزان استفاده کنند همچنین امیدواریم بتوانیم جایگزین‌های خوبی برای اساتید و کادر قبول‌شده در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران پیدا کنیم.

سرپرست حوزه علمیه خواهران خوزستان، بیان داشت: در بخش پژوهشی کارهای فاخری در سطح استان انجام‌شده و در حال انجام است که به‌عنوان‌مثال می‌توان از برگزاری همایش‌های تخصصی و کرسی‌های آزاداندیشی، نقد و نظریه‌پردازی سطح دو، سه و چهار نام برد.

وی، به فعالیت‌های فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان خوزستان، اشاره کرد و گفت: تمام دغدغه‌های ما در دوران کرونا این بوده که طلبه‌های ما دچار رکود نشوند و مردم و عموم بانوان از بحث فرهنگی و مباحثی که نیازشان بوده جا نمانند و دچار خسران نشویم به این منظور سعی ما در این بوده که برنامه‌ها در سطح شهر و در فضاهای باز برگزار شود و اخیراً هم تلاش می‌کنیم در سطح استان مانَک‌های ویژه بانوان باهمت نمایند ولی‌فقیه استان احیا کنیم که خواهران ما با عموم بانوان پیوند خوبی برقرار کرده و رسالت خود را انجام دهند.

خانم مطوس، عنوان داشت: به‌منظور احیای دو فریضه‌ی مورد غفلت قرارگرفته یعنی امربه‌معروف و نهی از منکر سه جلسه با ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر برگزار کرده و هم‌اندیشی‌های خوبی با این عزیزان داشتیم و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر استفاده کرده و این دو فریضه را احیا کنیم. همچنین امیدواریم با استفاده از این ظرفیت پاسخگوی سوالات شرعی بانوان بوده و در بحث مرجعیت دینی نقش موثرتری ایفا کنیم.

وی، خاطرنشان کرد: قطع به‌یقین آنچه از حوزه‌های علمیه انتظار می‌رود بیش از این است و گزارش بنده قطره ناچیزی است از دریای انتظاری که از حوزه‌های علمیه خواهران می‌رود.

سرپرست حوزه علمیه خواهران خوزستان، در پایان به بیان درخواست‌های مدیریت حوزه علمیه خواهران خوزستان از مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور پرداخت که برنامه‌ریزی جهت دیدار مدیران، کادر و اساتید حوزه علمیه خواهران خوزستان با مقام معظم رهبری و سفر زیارتی به مشهد جهت برگزاری دوره‌های مدیریتی و استفاده از اساتید فرهیخته در شهر مقدس مشهد از جمله‌ی آن‌ها بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha