یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تسلیت تبریز

حوزه/ مقامات نظامی کشوری در پی سقوط هواپیمای جنگی و شهادت دو تن از خلبانان تبریزی پیام تسلیت صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، فرماندهان عالی رتبه نظامی کشور در پی سقوط هواپیمای جنگی و شهادت دو تن از خلبانان تبریزی پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات کامل سقوط هواپیمای آموزشی ارتش + فیلم و عکس

پیام تسلیت امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش:

بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا (سوره احزاب، آیه ۲۳)

طلیعه امروزمان، غروب غریبانه دو همرزم شهید ایثارگر و هموطن عزیزی از خطه قهرمان پرور تبریز بود، خلبانان شجاعی که نامشان را به خط سرخ شهادت در قاموس قهرمانان نگاشتند.

عزیزانی که دل از زمین کنده و سر به آسمان عزت بلند کردند، درس آموختگان دلاورانی چون شهیدان بابایی، دوران، خلعتبری و ذوالفقاری؛ آن اسوه‌های نیکنامی و اخلاص، دیانت و ایثار و تخصص و شجاعت بودند.

ضمن عرض تسلیت به پیشگاه رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا (مد ظله‌العالی) و ملت عزیز، معروض می‌دارم گرچه مدافعان دین و وطن در ارتش داغدار این دو شهید آسمان چشیده و هموطن عزیزشان هستند، اما همواره خود را فدایی ملت و مهیای شهادت می‌دانند و به مصداق آیه شریفه «منهم من ینتظر»، مقصد و مقصود یاران شهید را چشم در راهند.

ملت عزیز نیک می‌دانند که خلبانان غیور ارتش جمهوری اسلامی غسل شهادت را همزمان با سوگند سربازی به جای آورده و این راه سرخ را برای اعتلای نام ایران سربلند اسلامی برگزیده‌، گام در راه دشوار و مقدس صیانت از آسمان کشور نهاده و جان خود را وقف آسایش و آرامش خاطر آحاد امت اسلامی کرده‌اند.

نیک مردانی که امروز به خلعت شهادت آراسته شدند، با ایثار شکوهمندشان همانند دیگر عرصه‌های خطیر، جان خود را در طبق اخلاص نهادند.

عروج شهیدان سرهنگ خلبان صادق فلاحی و سرگرد خلبان علیرضا حنیفه زاد و یکی از هم‌وطنان عزیز در تبریز قهرمان‌پرور را به محضر حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مد ظله العالی)، آحاد امت حزب الله و مردم شریف تبریز، دلاوران نیروی هوایی الهی و خانواده معزز شهدا تسلیت عرض می‌کنم. برای این عزیزان علو درجات و مقام رضوان الهی و برای خانواده معظمشان و خانواده‌های صبور رزمندگان ارتش که همواره در سختی‌ها، پشتیبان کارکنان غیور ارتش بوده‌اند، صبر زینبی مسئلت دارم.

متن پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا (احزاب، آیه ۲۳)

شهادت دو تن از خلبان زبده و ارزنده نیروی هوایی هرچند مایه تألم خاطر و تأثر بسیار شد، ولی فضای کشور را بار دیگر آکنده از عطر شهادت و ازخودگذشتگی کرد و موجب تداعی خاطر ایثار و رشادت رزمندگان و شهیدان در ۸ سال دفاع مقدس کرد.

شهادت هم‌رزمان شریف و ارزنده خلبان سرهنگ دوم صادق فلاحی از بهترین استاد خلبانان پایگاه شهید فکوری تبریز و سروان علیرضا حنیفه‌زاد از خلبانان جوان و آتیه‌دار نیروی هوایی که امکان نجات جان خود را داشتند اما نجات جان هموطنان را به ادامه حیات خود برتری دادند، شهادت رشک برانگیزی است.

این که این دو همرزم شهید، تا واپسین لحظه عمر، ابتدا بر حفظ سرمایه ملی و میهنی خود پافشاری کردند تا از سقوط هواپیما ممانعت کنند و چون توفیق نیافتند، با هدایت آن به پهنه‌ای خالی از سکنه، با هدیه و بذل جان خود، زندگی بسیاری را نجات دادند و جان بر سر این تعهد شرافتمندانه دینی و میهنی خود نهادند، راه و رسم قهرمانانی است که در مکتب سید و سالار شهیدان بالیده‌اند.

همچنین در این سانحه غم‌انگیز یکی از هموطنان شریف جان خود را از دست داد که بسیار موجب تألم خاطر شد.

این سانحه را به خانواده این دو شهید و خانواده بزرگ نیروی هوایی و ارتش تبریک و تسلیت می‌گویم. همچنین درگذشت هموطن عزیزمان را نیز به خانواده و بازماندگان وی تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات این سه عزیز سفرکرده و صبر برای بازماندگان از درگاه باری‌تعالی مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت امیر سرتیپ حاتمی، مشاور فرماندهی معظم کل قوا در امور ارتش:

بسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

شهادت خلبانان شجاع نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سانحه نقص فنی هواپیما، موجب تأثر و تالم فراوان گردید.

نقش تیز پروازان نستوه نیروی هوایی ارتش در حفظ و حراست از حدود و ثغور ایران اسلامی همچون لوحی پر افتخار بر تارک آسمان ایران اسلامی می‌درخشد.

اینجانب شهادت پر افتخار همرزمان شریفم در نیروی هوایی ارتش، شهید سرهنگ دوم خلبان صادق فلاحی و شهید سروان علیرضا حنیفه و جان باخته دیگر این حادثه را به محضر مبارک امام زمان (عج)، فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، خانواده بزرگ نیروی هوایی و به خاندان معظم این دو شهید سعید و خانواده محترم درگذشته این حادثه، تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم و علو درجات این شهیدان گرانقدر را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

پیام تسلیت امیر سرتیپ قادر رحیم زاده، فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) کشور:

بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا اللَّهَ عَلَیْهِ فمنهم من قضی نحبه و منهم من یَنْتَظِرُ و ما بدلوا تبدیلا

همرزم ارجمند امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی

فرمانده محترم نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

خبر شهادت دو تن از خلبانان تیزپرواز و غیور و از جان گذشته آن نیروی الهی، که در نهایت ایثار و از خودگذشتگی و در حالی که می‌توانستند با ابزار در اختیار، جان خود را نجات دهند، ولی برای جلوگیری از سقوط هواپیما در منطقه پرجمعیت و بروز فاجعه‌ای سنگین‌تر، جان شیرین خود را نثار دین و کشور و مردم خود کردند، موجب تألم و تأثر فراوان شد.

اینجانب شهادت عزیزان به ملکوت اعلی پیوسته، سرهنگ دوم خلبان شهید صادق فلاحی و سروان خلبان شهید علیرضا حنیفه‌زاد را به جنابعالی و همه دلاورمردان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های محترم این شهیدان والامقام تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

از درگاه خدای بزرگ، توفیقات همه همرزمان عزیزمان در ادامه راه شهدا و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تحت توجهات خاصه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهنمودهای مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا (مدظله العالی) را مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش:

بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ

وَبَشِّرِ الصَّابرِینَ الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر تلخ و ضایعه ناگوار سانحه هواپیمای آموزشی پایگاه شهید فکوری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شهادت خلبان‌های والا مقام «صادق فلاحی» و «علیرضا حنیفه نژاد» موجب تأثر و اندوه فراوان شد.

اینجانب ضمن تکریم از خودگذشتگی و رشادت این خلبانان جان برکف و ایثارگر، ضایعه هجرت آسمانی این دو تیزپرواز شهید را به پیشگاه امام زمان (عج)، فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی)، فرماندهان و همرزمانم در ارتش جمهوری اسلامی ایران، مردم شریف و عزیز استان تبریز و خانواده معظم این دو شهید تسلیت عرض می‌نمایم.

از درگاه خداوند سبحان برای این دو عزیز علو درجات و همنشینی با ائمه اطهار (ع) و برای خانواده‌های مکرم ایشان صبر و بردباری مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش:

بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ

مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا

برادر ارجمند امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی»

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

بلندایِ آسمان، جایگاه کسانی است که برای رسیدن به معبود خویش زیبا اوج می‌گیرند و عاشقانه پرواز می‌کنند و چه سعادتی دارند، شایسته‌ترین مؤمنان که در پروازشان ابدی و ماندگار می‌شوند.

اگرچه شهادت دو تن از خلبانان غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه‌زاد برای همه ما ضایعه‌ای جبران نشدنی است، امّا در سیره‌ی عاشورایی فرزندان ستم‌ستیز ملت، به فضل الهی این خون‌های پاک، سوگند سرخِ ما برای حراست از این مرز و بوم خواهد شد، چرا که شهادت، شناسنامه شیعه است و آموزه‌های دینی به ما آموخته‌اند که شهادت در مکتب اهل بیت (ع) عین کرامت است.

این دو شهید تیزپرواز پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز با وجود اینکه می‌توانستند از صندلی‌پران استفاده کنند و جان خود را نجات دهند امّا با از جان‌گذشتگی و فداکاری بی‌بدیل خود دست از این اقدام شسته و در حرکتی مثال‌زدنی هواپیمای خود را از یک منطقه پرجمعیّت به منطقه‌ای خالی از سکنه هدایت کردند تا از وقوع فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری شود.

اینجانب، هجرت ملکوتی این دو خلبان شهید را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، همرزمان شریف ایشان در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های معظم‌شان تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha