دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ یک فروند هواپیمای آموزشی ‏از نوع F۵ داخل شهر تبریز و نزدیک فرودگاه بین المللی این شهر سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز،یک فروند هواپیمای آموزشی ‏ از نوع F۵ که در فراز آسمان تبریز پرواز می کرد، در یکی از محلات شمال غرب این شهر، حوالی خیابان انقلاب (۴۲ متری) سقوط کرد.

سرهنگ دوم صادق فلاحی، استاد خلبانان پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز و سروان علیرضا حنیفه‌زاد، یکی از خلبانان جوان این پایگاه در سانحه سقوط هواپیمای آموزشی جنگنده به شهادت رسیدند.

توضیحات فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز

امیر سرتیپ دوم خلبان رضا یوسفی فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز در حاشیه امدادرسانی به جنگنده سقوط کرده و آواربرداری آن در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خلبانان ما برای آن که آسیبی به منطقه نرسد و با توجه به اینکه منطقه سقوط، منطقه‌ای پرتراکم و پرجمعیت است، هواپیما را به نقطه‌ای خلوت هدایت کردند، در حالی که می‌توانستند خودشان را نجات دهند اما جان خود را فدا کردند.

وی افزود: به دلیل کم عرض بودن سالن ورزشی مدرسه محل سقوط، هواپیما به خارج از ورزشگاه و خیابان وارد شده و موجب جان باختن یکی از هموطنان نیز شد.

فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز اظهار کرد: این سانحه در حین انجام مأموریت آموزشی که در منطقه در حال انجام بود، رخ داد و با توجه به اشکال فنی که در هواپیما به وجود آمده بود، خلبان نتوانست آن را به باند پرواز برساند.

حضور استاندار در محل حادثه

استاندار آذربایجان شرقی هم در محل حادثه حضور یافت و ضمن بررسی عملیات امداد و نجات، دستورهای لازم به مسئولان ذی‌ربط را صادر کرد.

آمار جانباختگان

محمد باقر هنرور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی هم که در محل حادثه حضور داشت، با بیان اینکه این هواپیما از نوع آموزشی F۵ حوالی ساعت ۹ صبح در منطقه یکه‌دکان سقوط کرده است، گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه این حادثه در یک منطقه مسکونی روی داده است، شجاعت و رشادت مثال زدنی خلبان، مانع از برخورد هواپیما به ساختمان‌های مسکونی شد و هواپیما به یک مدرسه که خالی از سکنه بود برخورد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی افزود: متاسفانه در این حادثه دو نیروی هوانیروز و یک هم وطن در اتومبیل شخصی جان خود را از دست دادند.

هنرور خاطرنشان کرد: عملیات امداد و نجات با حضور همه دستگاه‌های امدادی و نیروهای نظامی در حال انجام است و اطفای حریق به طور کامل انجام شده است.

تیم ۴۰ نفره هلال احمر پنج دقیقه بعد از حادثه سر صحنه بودند

حمید منجم مدیرعامل جمعیت هلال احمر تبریز هم در این رابطه گفت: تیم های امدادی دقایقی بعد از سقوط جنگنده در محل حضور داشتند. تیم ۴۰ نفره هلال احمر پنج دقیقه بعد از حادثه سر صحنه بودند. آتش نشانی و اورژانس در محل حضور داشتند.

وی عنوان کرد: فداکاری و از خودگذشتگی خلبان قابل تقدیر است، چرا که با وجود آنکه می توانست ایجکت کند، این کار را نکرد، چون این منطقه، منطقه پرجمعیتی است با این فداکاری خلبان، ما تلفات جانی زیادی نداشتیم. اطلاعات تکمیلی را طی ساعات آینده به اطلاع هموطنان خواهد رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha