یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر همکاری بیشتر با شورای عالی انقلاب فرهنگی، بحث «ماده واحده مربوط» را از جمله همین همکاری های خوب و مفید دانست که می بایست ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین عاملی در دیدار رئیس شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به تحولات صورت گرفته معطوف به مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه علمیه خراسان بعد از حکم انتصاب اعضای شورای عالی و مدیریت، گفت: گزارش جامع فعالیت‌های این حوزه در این چند سال نشان می‌دهد که در زمینه‌های مختلف مثل فقه‌های مضاف گام‌های خوبی برداشته شده است.

عضو شورای حوزه علمیه خراسان بر تعاملات بیشتر با مراکز و نهادهای مرتبط تاکید و خاطر نشان کرد: ارتباطات و همکاری‌های مفیدی با دستگاه‌های مختلف در قوای مجریه، قضائیه و مقننه برقرار شده است.

وی با تاکید بر همکاری بیشتر با شورای عالی انقلاب فرهنگی، بحث «ماده واحده مربوط» را از جمله همین همکاری‌های خوب و مفید دانست که می‌بایست ادامه یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پارسانیا نیز با اشاره به وظایف کمیسیون‌های علمی‌تربیتی، فرهنگی‌اجتماعی و مسائل حوزوی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: در کمیسیون مسائل حوزوی به امور حوزه علمیه پرداخته می‌شود که نیاز به مشارکت مراکزی مثل حوزه علمیه خراسان داریم تا مصوبات را ارزیابی کنند. در این راستا می‌بایست ظرفیت‌های مشهد دخیل گردد و از نزدیک نظرات و پیشنهادات ارائه شده و هماهنگی‌های لازم انجام شود.

رئیس شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیح داد: فعالیت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با بخش‌هایی که حوزه علمیه در آن‌ها نقش برجسته‌ای دارد و نیز تصویب اسنادی که حوزه علمیه به‌گونه‌ای در آن دخیل است در این کمیسیون انجام می‌شود که با حضور حوزه علمیه خراسان، دو طرف در جریان امور یکدیگر قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تنظیم سند همکاری و تعامل حوزه‌های علمیه با شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه علوم انسانی، یکی از کارهایی است که در درازمدت باید انجام شود، افزود: اینکه چه رشته‌هایی را حوزه‌ها عهده‌دار باشند؟ از جمله این موارد است. البته در این زمینه پیش‌نویسی آماده شده و باید در صحن شورای انقلاب فرهنگی تصویب شود تا در این عرصه آموزش عالی به تعامل بیشتر موظف گردد.

انتهای پیام /۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha