دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حسن محمدی

حوزه/ حجت الاسلام محمدی گفت:هیئت های مذهبی همیشه در ایام ملی و مذهبی به صورت فعال عمل می کنند اما لازم است مسئولین هیئات مناطق ارومیه، بسیج مردمی را در مناسبت های مذهبی و ملی تشکیل دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسن محمدی، امروز در جلسه رابطین هیئات مذهبی مناطق ۱۲ گانه ارومیه که در اتاق جلسات تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد، با بیان این که تاکید رهبر انقلاب بر لزوم فعال بودن هیئات مذهبی و دوری از محافظه کاری است، اظهار داشت: باید بیانات رهبری در مسائل هیئت فصل الخطاب باشد و همان گونه که معظم له فرمودند؛ هیئت نمی‌تواند سکولار باشد.

وی ادامه داد: هیئت‌های مذهبی همیشه در ایام‌ ملی و مذهبی به صورت فعال عمل می کنند، اما لازم است در این مسئله تلاش های بیشتری صورت گیرد و برای این کار باید مسئولین هیئات مناطق ارومیه، بسیج مردمی را در مناسبت ها تشکیل دهند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با تاکید بر لزوم برنامه ریزی دقیق و مناسب برای نیمه شعبان، گفت: نیمه شعبان از مهم‌ترین ایام و اعیاد شیعه است که باید از آن برای معرفی کامل امام زمان (عج) استفاده کنیم و با برگزاری جشن‌ها و شادی‌ها، شادی حلال را نیز به مردم نشان دهیم.

وی نوآوری در مراسمات و استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغ نیمه شعبان و امام زمان (عج) را از دیگر ضرورت هیئت‌های مذهبی عنوان کرد و افزود: هیئت‌های ارومیه به ۱۲ منطقه تقسیم شده اند و همان گونه که در عزاداری‌ها پیام اهل بیت را به مردم منتقل می‌کنیم باید با برنامه ریزی های مناسب در اعیاد و روزهای ولادت نیز منتقل کننده پیام اهل بیت و حضرات معصومین باشیم.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که کانون‌های فرهنگی تبلیغی در ارومیه فعال خواهند شد و همچنین روحانیون که دوره‌های مختلف آموزشی را در تبلیغات اسلامی ارومیه گذرانده اند به مساجد، پایگاه‌های بسیج و … جهت تبلیغ اعزام خواهند شد، اضافه کرد: باید مسئله ازدواج آسان و فرزندآوری در هیئت‌های مذهبی تبلیغ شود و رهبر انقلاب از هیچ چیزی به اندازه نسل احساس نگرانی نمی‌کنند و باید دغدغه‌های معظم له در این رابطه حل شود.

وی در پایان گفت: متاسفانه امروز با پدیده‌ای مواجه هستیم که هویت واقعی زنان و مردان را از آن‌ها می‌گیرد و هویت ثالثی را ارائه می‌دهد و برای این کار از تمام ظرفیت‌ها از جمله فضای مجازی استفاده می‌شود.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha