دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
امام جمعه رودسر

حوزه/ حجت الاسلام روحانی گفت: شهرستان رودسر ۳۷۲ مسجد دارد که عملاً تنها ۷۲ مسجد آن فعال است و مابقی غیرفعال بوده و امام جماعت ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت‌الاسلام تقی روحانی، امروز در گردهمایی روحانیون رودسر که با حضور نماینده ولی فقیه در استان گیلان در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: طلاب با پوشیدن لباس روحانیت در حقیقت خود را آماده کردند که در زمانه کنونی به عنوان پیاده نظام ولایت فقیه در همه صحنه‌ها با تمام وجود از اسلام، قرآن و خون شهیدان دفاع کنند.

امام جمعه رودسر، عالمان دین را ادامه دهنده راه انبیای الهی دانست و اظهار کرد: روحانیون در خط و مسیر انبیای الهی حرکت می‌کنند تا بتوانند با همان مأموریتی که خداوند متعال بر دوش انبیا گذاشت در راه هدایتگری جامعه کوشش کنند.

وی افزود: دشمن دوست نداشت که ما جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را بگیریم، اما امسال وارد چهل و سومین سال انقلاب اسلامی شدیم، و این حرکت عظیم ملت ایران اسلامی به رهبری روحانیت ثابت قدم می‌ماند.

روحانی با بیان اینکه روحانیت در این برهه از زمان رسالت مهمی بر عهده دارند، تصریح کرد: خدا را شاکریم که مأموریت سنگین هدایتگری جامعه را به پیش ببریم.

وی ضمن اشاره به مراسم یادواره اولین شهید عرصه سلامت شهیده خانعلی زاده، بر شرکت گسترده روحانیون در این مراسم تاکید و اضافه کرد: شهرستان رودسر ۳۷۲ مسجد دارد که عملاً تنها ۷۲ مسجد آن فعال است و مابقی غیرفعال بوده و امام جماعت ندارند، در حالی‌که ما باید از این شرایط پیش آمده توسط حاکمیت دین بیشترین بهره را ببریم و اجازه ندهیم درب مساجد بسته باشد.

امام جمعه رودسر نقش ویژه مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی را متذکر شد و با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای اسلام، خاطرنشان کرد: به علت شرایط خاص شیوع کرونا نتوانستیم امروز در خدمت تعداد بیشتری از روحانیون باشیم و در همین‌جا از همه روحانیونی که غایب هستند عذرخواهی می‌کنم.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 0
    مساجد رسانه خداوند است باید حداکثر جاذبه را داشته باشد و هیچ اثری از دافعه در آنها نباشد. مساجد، انجمن مسلمانان با هر گرایش سیاسی هستند. دین سیاسی است ولی سیاست جناب الله تبارک و تعالی نه سیاست فلان حزب و حکومت و ارگان و... . نباید گرایش های سیاسی متفاوت موجب دور شدن افراد از دین و مسجد شود