یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلیمن فلاحتی گفت: عالمان دینی در طول تاریخ برای عمل به رسالت الهی خود و حفظ دین درد و رنج‌های فراوانی کشیده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، امروز در گردهمایی روحانیون رودسر که در دفتر امام جمعه شهرستان رودسر برگزار شد اظهار داشت: عالمان دین امروز به عنوان جانشینان پیامبر اسلام (ص) هستند و این جانشینی وظیفه بسیار بزرگی است که بر عهده عالمان دینی قرار دارد.

وی افزود: عالمان دینی در طول تاریخ برای عمل به رسالت الهی خود درد و رنج‌های فراوانی کشیده‌اند و اگر امروز مردم در مسیر صراط مستقیم و دین خدا قرار گرفته‌اند نتیجه این رنج‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی تاکید کرد: عالمان دین در عرصه انفاق، مواسات و ایثار همواره میدان‌دار مردم بودند و الان هم هستند.

وی به شخصیت‌های برجسته دینی اشاره کرد و افزود: امروز بستر برای عرضه دین الهی فراهم است و برای احدی از اهل‌بیت (ع) و اولیای الهی چنین شرایطی به وجود نیامد که بتوانند دین خدا را به آسانی عرضه کنند.

امام جمعه رشت ادامه داد: علمای دین همه تلخی‌ها را به امید رضای خدا تحمل کردند و جز رضای الهی چیزی را نمی‌خواستند و امروز هم انقلاب اسلامی نتیجه مجاهدت‌های علما و بزرگان با همراهی مردم است. و باید این نعمت بزرگ به خوبی حفظ و به آیندگان انتقال داده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان، همگرایی در مسائل فرهنگی را ضروری دانست و گفت: ائمه جمعه در واقع پدران معنوی مردم هستند و همه بخش‌ها باید با آن‌ها هماهنگ باشند و به ویژه اینکه در این دولت استانداران را به این امر سفارش کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، استاندار گیلان را فردی توانمند خواند و گفت: همگرایی بین فرمانداران و مسئولان به ویژه در شورای فرهنگی شهرها وجود داشته باشد، از طرفی طلاب نیز مشکلات بزرگی در بخش‌های مختلف دارند که امیدواریم به نوعی برطرف شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha