شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تریبون نماز جمعه

حوزه / امام جمعه موقت قشم گفت: دوران ژست گرفتن مدیران و ست کردن کت و شلوارها گذشته است. الان دوران خدمت آغاز شده است و باید خدمت همه‌جانبه به مردم در دستور کار باشد، اما گاهی اوقات شاهد هستیم که مراجعه به مدیر شهرستانی به مراتب دشوارتر از مراجعه به مدیر استانی است که اصلاً پسندیده نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام امید درویشی در خطبه‌های نماز جمعه که با حضور مردم قشم در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری (حفظه‌الله) تاکید ویژه‌ای در فرمایشات خود به موضوع جهاد تبیین دارند.

وی عنوان کرد: عمده مشکلات جامعه امروز به دلیل عدم تبیین درست مسائل است. یعنی در بخش‌های مختلف که نیازمند اقناع عمومی هستیم، درست تبیین نشده است و درست نگفته‌ایم.

امام جمعه موقت قشم بیان کرد: مقایسه انقلاب اسلامی با دوران پیش از او به هیچ عنوان قابل قیاس نیست اما جوان امروزی در فضای مجازی که در اختیار دشمن است تصور می‌کنند که در گذشته گل و بلبل بوده است و مشکلات ناشی از مشکلات اسلامی است.

حجت‌الاسلام درویشی اظهار کرد: در گذشته سختی‌ها و گرفتاری مردم به مراتب بیشتر از الان بود. چون دستاوردهای انقلاب به خوبی تبیین نشده است جوان ما نیز اشراف کامل به موضوعات را ندارد.

امام جمعه موقت قشم تصریح کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به ایران به رهبری حضرت آقا، حاکمیت جهان اسلام را بر عهده دارد و نقش مهمی را در معادلات ایفا می‌کند.

حجت‌الاسلام درویشی ابراز کرد: حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران یک حاکمیت دینی و الهی است و به همین جهت به دنبال دین و آخرت مردم است.

وی عنوان کرد: برخی می‌گویند: «ایران در میان کشورهای دیگر جایگاهی ندارد و باید به کشورها اروپایی برویم، چراکه همه چیز فراهم است.» نه خیر. ایران اسلامی امروز بسیار عزیز شده است. ایرانی که یک روزی تمام کشورها بر علیه او تاختند اما به دلیل اینکه دست قدرت الهی همراه این نظام بود، توانستیم بر تمام قدرت‌ها چیره شویم. امروز به جایگاهی رسیده‌ایم که بدون حضور جمهوری اسلامی در دنیا هیچ کاری قابل انجام نیست.

امام جمعه موقت قشم بیان کرد: از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران، مساله رهبری دینی و ولایت فقیه است که توانسته است در جنگ‌های مختلف، کشور را مدیریت کند و الان نیز به لطف خداوند، قطار کشور با قدرت در حال حرکت است و ان‌شاءالله به مقصد خواهد رسید.

حجت‌الاسلام درویشی اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) توانست در دوران با برکت زندگی خود رنج‌های زیادی را تحمل کند. اما برای ترویج اسلام خسته نشد و دست نکشید. گاهی انقلابی‌ها ما خسته می‌شوند و می‌گویند دیگران کاری نمی‌کنند به ما چه؟ ما باید کار خود را انجام دهیم و اجازه ندهیم کار ارزشی و انقلابی بر زمین بماند.

وی عنوان کرد: حاکمیت طاغوت بر مردم و کنار رفتن الهی و تغییر ارزش‌ها نشان دهنده وجود جاهلیت در جامعه است. طی هشت سال گذشته تلاش‌هایی برای تغییر ارزش‌ها در میان جوامع مختلف انجام شد.

امام جمعه موقت قشم تصریح کرد: دولت قبل بر اساس سند ۲۰۳۰ تلاش می‌کرد، ارزش‌های غربی را به دانش‌آموزان القا کند، اما خوشبختانه با ایجاد یک دولت ارزشی و انقلابی و لغو این سند منحوس، از اجرای آن جلوگیری شد و شاهد زنده نگاه داشتن ارزش‌های اسلامی هستیم.

وی با ذکر این نکته که انتظار داریم مسئولان در شهرستان قشم به صورت همدل گام بردارند، عنوان کرد: وجود ۲ نوع حکمرانی در جزیره قشم نباید باعث آسیب به مردم شود و امیدوارم این دولت با وحدت بیشتر اقدامات ارزشی و انقلابی را انجام دهند.

امام جمعه موقت قشم بیان کرد: دوران ژست گرفتن مدیران و ست کردن کت و شلوارها گذشته است. الان دوران خدمت آغاز شده است و باید خدمت همه‌جانبه به مردم در دستور کار باشد، اما گاهی اوقات شاهد هستیم که مراجعه به مدیر شهرستانی به مراتب دشوارتر از مراجعه به مدیر استانی است که اصلاً پسندیده نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha