سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه خوی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم خانی گفت: حمله روسیه به اوکراینی که خودش را خلع سلاح کرده بود خیلی چیزها را مشخص کرد و نشان داد هر ملتی که خود را خلع سلاح کند، سند بردگی، ذلت، خوار شدن و مرگش را امضا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی، امام جمعه خوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت مردم به رعایت تقوی الهی گفت: یکی از بزرگترین عوامل و مقدمه‌های تقوا این است که انسان خودش را همیشه در محضر خداوند متعال و در برابر دیدگان او بداند.

وی با بیان اینکه ماه رجب فرصتی است که انسان تقوا را در وجودش تقویت بکند گفت: نبی اکرم (ص) فرمود: ماه رجب ماه استغفار امت من است، پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خداوند آمرزنده و مهربان است.

امام جمعه خوی خاطر نشان کرد: برای این‌که انسان بتواند از رجب، شعبان و ماه مبارک رمضان، استفاده چند هزار ساله کند و برای آخرت و ابدیتش ذخیره کند، باید کمی از وقت خود را برای خود انسانی‌اش فارغ کند. در غیر این صورت اگر بخواهد با همان شهوت و حرصی که در ماه‌های دیگر به‌کار دنیا می‌پردازد در ماه رجب، شعبان و رمضان هم این کار را ادامه دهد، خیلی محروم می‌شود.

حجت الاسلام قاسم خانی با اشاره به اینکه توجه به زمان‌ها و مکان‌ها خیلی مهم است و تمامی اهل بیت به این مهم توصیه کرده‌اند و خودشان توجه ویژه داشتند، ادامه داد: ماه رجب برای اهلش موضوعیت دارد و کسانی که می‌خواهند به‌سمت پاکی و نور جهش پیدا کنند، باید از ماه رجب استفاده کنند.

وی بیان کرد: زندان‌های طولانی امام کاظم علیه السلام، گویای خطرات و مشکلاتی بسیار زیادی است که وجود مبارک آن حضرت برای جریان طاغوت داشته است و از این رو امام کاظم (ع) مظهر طاغوت‌ستیزی است.

امام جمعه خوی ضمن اشاره به مذاکرات وین گفت: ایستادگی بر روی اصولمان برای ما خیلی مهم‌تر از رسیدن به توافق مضر است و به همین خاطر تحسین می‌کنیم مقاومت گروه ایران را در این مذاکرات که با عزت در برابر زیاده خواهی طرف‌های غربی ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: آنچه مانع توافق است لجاجت طرف غربی است زیرا با بنیه و اقتدار دفاعی ما مشکل دارند، با عزت و استقلال ما مشکل دارند، می‌خواستند ما را خلع سلاح کنند و بدترین نوع خلع سلاح، خلع سلاح علمی و دفاعی است.

خطیب جمعه شهرستان خوی با بیان اینکه باید در برابر تهاجم دشمن محکم ایستاد، بیان کرد: دشمن نقشه‌های شوم خلع سلاح دفاعی ایران را در سر داشت و می‌خواست به هر بهانه‌ای به اسم بازرسی در تمام نقاط کشور سرک بکشند و متأسفانه برخی هم در داخل کشور چراغ سبز به دشمن نشان می‌دادند و می‌گفتند: «دوران موشک تمام شده است، دنیای فردا دنیای مذاکره است نه موشک» که الحمدلله مقام معظم رهبری بزرگ دیدبان انقلاب در همان زمان پاسخ مقتضی را دادند.

حجت الاسلام قاسم خانی در پایان خاطر نشان کرد: حمله روسیه به اوکراینی که خودش را خلع سلاح کرده بود خیلی چیزها را مشخص کرد و نشان داد هر ملتی حاضر باشد خود را خلع سلاح کند، سند بردگی، ذلت، خوار شدن و مرگ خودش را امضا کرده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha