سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
وفاق اسلامی بحرین

حوزه/ جمعیت وفاق اسلامی ملّی بحرین، بیش از ۲۰۰ مورد نقض حقوق بشر در هفته دوم و سوم ماه فوریه را رصد کرده است که با سالگرد انقلاب بحرین همزمان بوده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جمعیت وفاق اسلامی ملّی بحرین، بیش از ۲۰۰ مورد نقض حقوق بشر در هفته دوم و سومه ماه فوریه را رصد کرده است که با سالگرد انقلاب بحرین همزمان بوده است.

بر اساس گزارش وفاق اسلامی بحرین که از ۸ تا ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ رصد کرده است، شمار بازداشت شدگان به ۲۸ نفر می‌رسد که در بین آن یک کودک به نام محسن العرب و یک زن به نام فضیله عبد الرسول است.

همچنین ۱۱ نفر احضار شده و دو مورد دیگر ناپدید شدن اجباری بوده که نام آنها سید جعفر و سید رضی موسی علوی است.

وفاق اسلامی ادامه داد: ۲۱ مورد بازداشت و تمدید بازداشت برای بازجویی، ۱۴ مورد بازداشت و تمدید بازداشت کودکان، ۱۸ مورد زندانی که در میان آنها ۸ کودک است و ۱۶ مورد به دادگاه عالی و ۵ مورد به دادستانی معرفی شدند.

در خصوص نقض حقوق فردی در زندان‌ها، ۴ مورد بوده که تمامی آن بد رفتاری بوده است و ۳ مورد از این بد رفتاری در زندان مرکزی "جو" بوده و یک مورد مرکز بازداشت آن مشخص نشده و این بد رفتاری در حق محمد حسن میرزا الاسود صورت گرفته است.

از سوی دیگر یک مورد اعتراض فردی در زندان "جو" ثبت شده است و آن اعتصاب غذا از سوی شیخ میرزا المحروس روحانی شیعه بحرینی است.

در خصوص یورش‌ها؛ ۱۴۰ مورد یورش در ۴۲ منطقه ثبت شده که در این میان ۵ مورد حمله به خانه‌ها و ۵ مورد استقرار نقاط بازرسی و دو مورد بستن خیابان‌ها است.

از برجسته‌ترین مناطقی که شاهد یورش‌ها بوده، منطقه السنابس، الدیه، ستره، جدحفص، ابوصیبع و الشاخوره است.

گزارش الوفاق بحرین، ۱۴ مورد اعتراض در ۳۶ منطقه از جمله السنابس، ابوصیبع، الشاخوره و ستره به ثبت رسانده است.

اسامی بازداشت شدگان به شرح زیر است: علی محسن العرب، جعفر حسین، محمد حسین، عمار النشیط، علی نعیم، السید جعفر علوی، السید رضی العلوی، علی حسن جاسم، نصرالله حسین جاسم، هاشم عبد الحسن عاشور، صادق آل عباس، جهاد السمیع، فضیلة عبد الرسول، حسین عید، حسن فؤاد، حسین هانی، علی رمضان، السید محمد ماجد هاشم، جعفر حسن، أحمد عباس، محمد الأسود، عبد الأمیر عبود، حیدر آل عبود، السید حسین جواد، حسین خمیس، علی حسین الشیخ، کرار عبد النبی، علی حسن عاشور محمد حسن الرمل، قاسم خضیر و عبد العزیز إبراهیم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha