جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بحرین

حوزه/ جمعیت وفاق ملّی اسلامی بحرین، گفت که بیش از ۲۲۰ نقض حقوق بشری که بیشتر آن نقض حقوق دینی است، در ماه جولای میلادی به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جمعیت وفاق ملّی اسلامی بحرین، گفت که بیش از ۲۲۰ نقض حقوق بشری که بیشتر آن نقض حقوق دینی است، در ماه جولای میلادی به ثبت رسیده است.

این جمعیت در گزارش ماهانه خود اشاره کرد: مقامات امنیتی، آزادی برگزاری شعائر دینی به ویژه مناسبت عید غدیر، احیای عزاداری ماه محرم و سرود "سلام یا مهدی" را در شماری از مناطق و زندان ها هدف قرار دادند.

جمعیت وفاق تصریح کرد: طی ماه گذشته، ۶ مورد بازداشت که بارزترین آن ها "نادر کاظم" پژوهشگر و نویسنده و سه کودک هستند، رصد شده است، همچنین ۱۶ مورد احضار که بارزترین آن ها "علی مهنا و عبد المجید عبد الله محسن" و دو کودک به نام "احمد علی حبیل و فاضل خضیر" است را به ثبت رسانده است.

الوفاق افزود: احکام خودسرانه ۳ مورد بوده که یکی از آنها کودکی به نام "احمد حسین حمادی" است. همچنین مواردی از نقض حقوق فردی و اجتماعی در داخل زندان مرکزی "جو" و الحوض الحاف ثبت شده که شامل بدرفتاری و محدودیت آزادی دینی است.

به گزارش جمعیت وفاق اسلامی، شمار یورش های عناصر امنیتی به ۳۷ منطقه بحرین، به ۱۵۹ مورد می رسد که بارزترین آن منطقه السنابس، الدیه و الدراز بوده است. همچنین شمار اعتراضات مسالمت آمیز در ۱۵ منطقه از جمله السنابس، به ۴۰ مورد می رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha