جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بحرین

حوزه/ جمعیت وفاق اسلامی ملی بحرین گزارش ماهانه خود را در خصوص حقوق بشر بحرین از یکم تا ۳۱ ماه مارس ۲۰۲۱ منتشر کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، جمعیت وفاق اسلامی ملی بحرین گزارش ماهانه خود را در خصوص حقوق بشر بحرین از یکم تا ۳۱ ماه مارس ۲۰۲۱ منتشر کرد.

این جمعیت اشاره کرد: این گزارش اقدامات ناقضانه مقامات امنیتی آل خلیفه علیه شهروندان بحرینی و همچنین وضعیت عمومی زندان را رصد کرده است.

شیوع ویروس کرونا در زندان مرکزی "جوّ"

جمعیت وفاق تصریح کرد: از بارز ترین حوادث ماه مارس، شیوع ویروس کرونا در زندان مرکزی "جوّ" میان زندانیان انقلابی است که شمار آنها تا پایان این ماه به ۷۳ مبتلا می رسد و برخی از آن ها دارای بیماران مزمن هستند.

۱۲ مورد بد رفتاری در زندان ها و ۶ مورد شکنجه

این جمعیت با بیان اینکه ۱۲ مورد بد رفتاری در زندان ها و ۶ مورد شکنجه ثبت شده، اشاره کرد: در ماه مارس اعتراضات گسترده و عمومی در مناطق مختلف بحرین برای مطالبه آزادی زندانیان برگزار شد و این تظاهرات و راهپیمایی ۱۰۷ مورد بوده و در ۳۹ منطقه برگزار شد.

۱۴۱ بار یورش نیرو های آل خلیفه به ۴۴ منطقه بحرین

بر اساس گزارش جمعیت وفاق اسلامی، نیرو های آل خلیفه ۱۴۱ بار به ۴۴ منطقه بحرین یورش برده و دو خانه را به صورت غیر قانونی در منطقه "الهمله" و "المالکیه" مورد حمله قرار دادند.

این جمعیت بحرینی ادامه داد: دو نفر به صورت خودسرانه بازداشت شده که یکی از آنها یک روز بعد آزاد شد. همچنین یک نفر دیگر به مدت سه روز بازداشت شد و شش نفر احضار شدند که برخی از آنها در چارچوب محدودیت انجام شعائر دینی بود.

۱۵ مورد احکام خودسرانه علیه شهروندان

جمیعت وفاق اسلامی در پایان این گزارش گفت: در ماه ماره ۱۵ مورد احکام خودسرانه علیه شهروندان صادر شده که ۷ مورد آن از سوی دادگاه جنایی بوده است. همچنین "عبد الله الشملاوی" وکیل بحرینی به مدت یک سال از کار وکالت محروم شده و ۲۰ زندانی از جمله چهار نفر خردسال آزاد شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha