شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 362610
۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
اعتراض گسترده به نقض حقوق کودکان در بحرین

حوزه/ ۹ سازمان حقوق بشر به مناسبت روز جهانی کودک اعلام کردند از سال ۲۰۱۱ تا کنون حق کودکان بحرینی توسط آل خلیفه نقض می شود به گونه ای ده کودک زیر ۱۸ سال کشته و ۱۵۰۰ کودک بازداشت شده و صدها کودک نیز از حق آموزش محروم شده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» 9 مؤسسه حقوق بشر، روز جمعه در بیانیه ای مشترک به مناسبت روز جهانی کودک اعلام کردند مسئولان بحرین حقوق صدها کودک بحرینی را بر خلاف قوانین سازمان ملل، نقض کرده اند. این سازمان ها در ادامه خواستار آزادی بی قید و شرط تمام کودکان زندانی در بحرین و پایان دادن به نقض حقوق کودکان در بحرین شدند.

این سازمان های حقوقی عبارتند از: مرکز حقوق بشر بحرین، مرصد حقوق بشر بحرین، سازمان بحرینی اروپایی حقوق بشر، سازمان دموکراسی و حقوق بشر سلام، جمعیت حقوق بشر جوانان بحرین، سازمان عدالت و حقوق بشر، مرکز حقوق بشر اللؤلؤة، جمعیت بحرینی حقوق بشر و انجمن حقوق بشر بحرین.

این سازمان ها همچنین اعلام کردند از سال 2011 تا کنون حق کودکان بحرینی توسط آل خلیفه نقض می شود و ده کودک زیر 18 سال کشته و 1500 کودک بازداشت شده اند که برخی از آنها همچنان در زندان به سر می برند.

در بیانیه این سازمان ها آمده: مقامات آل خلیفه به خاطر انتقام جویی سیاسی، ده ها کودک را از حق تابعیت بحرینی محروم ساخته اند و صدها کودک نیز به خاطر بازداشت غیر قانونی و پیامدهای آن از حق قانونی آموزش محروم شده اند.

در همین راستا تعدادی از فعالان حقوق بشر بحرین از مسئولان این کشور خواستند به نقض حقوق کودکان و بازداشت آنها پایان دهد.

نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین در این زمینه گفت: نقض حقوق کودکان توسط مسئولان در راستای انتقام جویی های سیاسی صورت می گیرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha