شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عبد الرسول بحرین

حوزه/ رژیم آل خلیفه خانم فضیله عبدالرسول، همسرش راضی العلوی و برادرش جعفر العلوی از فعالان بحرینی را پس از از سرگیری محاکمه آنها، بازداشت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، رژیم آل خلیفه خانم فضیله عبدالرسول، همسرش راضی العلوی و برادرش جعفر العلوی از فعالان بحرینی را پس از از سرگیری محاکمه آنها، بازداشت کرد و برای رسیدگی به درخواست تجدیدنظر دادستان علیه حکم تبرئه آنها به دادگاه تجدیدنظر معرفی شدند.

دادگاه تجدیدنظر تصمیم به پذیرش درخواست تجدیدنظر دادستانی نسبت به تبرئه عبدالرسول، همسر و برادرش گرفت و دستور اعاده دادرسی در یک پرونده سیاسی را صادر کرد.

روز چهارشنبه ۵ اکتبر ۲۰۲۲ میلادی، دادگاه تجدیدنظر با صدور حکمی، اعضای خانواده زندانی عقیدتی محمود علوی، عموهایش جعفر و راضی و همسرش فضیله را از اتهامی که به خاطر آن بیش از ۳ ماه زندانی محکوم شده بودند، تبرئه کرد.

اتهام آنها مخفی کردن برادرزاده بازداشت شده شان محمود علوی است که از بیماری روانی رنج می برد و مقامات آل خلیفه مدعی شدند که وی از یک بیمارستان روانی که به دلیل بیماری های روانی شدید در آنجا بازداشت شده بود فرار کرده است.

ابتلای محمود العلوی به بیماری های روانی شدید به خاطر شکنجه و بی توجهی عمدی به سلامت وی از سوی مقامات بحرینی بوده است.

چندین دادگاه بارها درخواست وکلا مبنی بر آزادی این سه زندانی با تضمین محل سکونتشان را رد کرده اند و محاکمه آنها نیز بارها تا تبرئه آنها در اکتبر ۲۰۲۲ به تعویق افتاده است.

رژیم بحرین در ۱۴ فوریه ۲۰۲۲، فضیله عبدالرسول را پس از بازداشت همسر و برادرش به همین اتهام، احضار کرد و آنها را به مدت یک هفته در انتظار تحقیقات بازداشت کرد و سپس در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲، دادستانی کل تصمیم گرفت قرار بازداشت این سه متهم را به مدت دو هفته تمدید کند.

آل خلیفه بعد از این، آنها را آزاد کرد تا دوباره در سحرگاه ۱۹ ژوئن ۲۰۲۲ با یورش نیروهای وابسته به وزارت کشور به منزل آنها به بهانه صدور احکام حبس از یک تا سه سال به همین اتهام، آنها را بازداشت کند.

گفتنی است دادگاه تجدید نظر محمود علوی را به اتهام فرار از بیمارستان به ۳ سال حبس تعزیری محکوم کرد و بعد ۱۵ سال دیگر به آن اضافه کرد تا اینکه دادگاه تجدید نظر به برائت این خانواده در این قضیه حکم داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha