پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خمین

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خمین با اشاره به بیان برخی از تحریف‌ها نسبت به مبعث پیامبر اسلام(ص)، گفت: لازم است که تحریف‌ها و شبهاتی که توسط دشمنان مطرح می‌شود، با استفاده از آیات و روایات به دقت پاسخ داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، جشن عید مبعث با حضور حجت الاسلام کاظمی استاد حوزه علمیه و دبیر ستاد امر به معروف ونهی ازمنکر در مدرسه علمیه خواهران هاجر خمین به صورت حضوری و مجازی در تالار فرهنگی سامانه مدرسه برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام کاظمی ضمن تبریک فرا رسیدن عید بزرگ مبعث، با اشاره به بیان برخی از تحریف‌ها نسبت به مبعث پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: لازم است که تحریف‌ها و شبهاتی که توسط دشمنان مطرح می‌شود، با استفاده از آیات و روایات به دقت پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه مبلغان باید آشنایی کامل با قرآن و روایات اهل بیت (علیهم السلام) داشته باشند، گفت: خواهران طلبه در عرصه تبلیغ می‌توانند تأثیرگذاری بالایی را در جامعه داشته باشند و خوب است که از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خمین، در ادامه با بیان اینکه مراتب عصمت در ۵ مورد، "عصمت از خطا، جهل، فراموشی، ترک اولی، و گناه"، تعریف می‌شود، تصریح کرد: اهل بیت (علیهم السلام) تمام مراتب عصمت را دارا بودند، اما باقی افراد، تنها برخی از این مراتب را می‌توانند داشته باشند.

وی داشتن علم، تقوا و تعهد را سه شرط برای کسب موفقیت در عرصه تبلیغ دانست و اظهار داشت: عدم تعهد باعث نابودی ایمان می‌شود و تنها در دو مورد می‌توان به عهد و پیمان تعهد نداشت که عبارتند از، داشتن عذر موجه و یا عمل به کاری که خلاف شرع است.

حجت الاسلام کاظمی در پایان این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات ستاد امر به معروف در شهرستان خمین پرداخت و گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان خمین آماده همکاری با خواهران طلبه در راستای دستیابی به اهداف اصلی ستاد می‌باشد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha