شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان، با اشاره به اینکه فرهنگ زیربنای همه اموری است که در جامعه منجر به تعالی می‌شود، گفت: شورای فرهنگ عمومی بزرگ‌ترین سامانه عرصه فرهنگ کشور و استان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام‌والمسلمین رسول فلاحتی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با موضوع “بررسی اولویت‌های فرهنگی سال ۱۴۰۱” با تاکید بر این که فرمایش رهبر معظم انقلاب فصل‌الخطاب است، اظهار داشت: در دنیای معاصر چه کسی است که می‌تواند این گونه جامع سخن بگوید.

وی به یکی از نکته‌های کلیدی در فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بسیاری از فعالیت‌ها جهاد نیست، اشاره کرد و افزود: جهاد زمانی است که یکی از اهداف دشمن را انسان هدف قرار دهد و آن را خنثی کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دشمن می‌خواهد ما را وارد جریانی کند که تمایلی به آن نداریم، تصریح کرد: جهاد تبیین باید با رویکرد هدف قرار دادن دشمن و تقویت ارزش‌ها در تمام عرصه‌ها شکل گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به ایجاد شبهات توسط دشمن در معادلات جدید اشاره کرد و گفت: پاسخ به شبهاتی که توسط دشمن ایجاد می‌شود و تبیین ارزش‌ها یک ضرورت است.

وی با تاکید بر این که از سبک زندگی اسلامی نباید غافل شویم، بیان کرد: امروز دشمن به دنبال تغییر گفتمان فرزندان است و بر این اساس سبک زندگی در گفتمان‌ها تغییر کرده و حریم‌ها رعایت نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان از تدوین طرح عفاف و حجاب توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان خبر داد و یادآور شد: طرح مذکور باید به تمام دستگاه‌های متولی ارائه و سپس برای مردم تبیین شود.

حجت الاسلام‌والمسلمین فلاحتی با اشاره به اینکه فرهنگ زیربنای همه اموری است که در جامعه منجر به تعالی می‌شود، گفت: شورای فرهنگ عمومی بزرگ‌ترین سامانه عرصه فرهنگ کشور و استان محسوب می‌شود.

وی محیط زیست، فرهنگ و فضای مجازی را از موضوع‌های اصلی گیلان برشمرد و اظهار کرد: تلاش ما بر این بود که پسماند، آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود و تالاب انزلی تبدیل به گفتمان جامعه شود و امروز این اتفاق افتاده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی گیلان با بیان این که آثار مخرب زیست محیطی پسماند، بسیار سخت است، تصریح کرد: به میزانی که فرهنگ‌های مبتذل تاثیر منفی دارند، پسماند نیز اثر سوء می‌گذارد.

وی به ساماندهی حریم ۶۰ متری ساحل توسط نماینده عالی دولت در گیلان در مدت ۲۰ روز اشاره کرد و افزود: در اجرای طرح ستاد امر به معروف و نهی از منکر در عرصه عفاف و حجاب نیز یقین دارم که می‌توانیم به نتیجه لازم دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام‌والمسلمین فلاحتی با اشاره به این که تقویت تولید از موضوع‌های مهم در کنار گردشگری گیلان است، بیان کرد: آسیای میانه بستر مناسبی برای عرضه محصولات تولیدی استان است.

گفتنی است در جلسه مذکور کتاب "اهمیت نماز از منظر پژوهش" توسط نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گیلان رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha